شناسهٔ خبر: 119213 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی مطرح کرد:

باید از فرصت بافت فرسوده در راستای نوسازی شهر استفاده کرد

آذرشهر مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در سفر یک روزه خود به آذرشهر در جلسه شورای مسکن این شهرستان شرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی، این جلسه که با حضور محمودیان فرماندار آذرشهر، بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی، اسحقی نژاد معاون مسکن و ساختمان، رستمی معاون معماری و شهرسازی، بنده خدا معاون املاک و حقوقی، رستمی مهر معاون ساخت و توسعه راه ها، روسای بنیادمسکن جادکشاورزی، ثبت اسناد و املام، منابع طبیعی شهرداری و اعضای شورای شهر و دیگر کارشناس حاضر تشکیل شده بود در خصوص مساکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان آذرشهر بحث و گفتگو شده و پس از دریافت نظرات کارشناسی اعضای حاضر تصمیمات لازم اتخاذ شد.

در این جلسه راشدی رئیس اداره راه و شهرسازی گزارش کوتاهی از ثبت نام  و فعالیت های انجام شده برای نهضت ملی مسکن ارائه کرد.

بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی ضمن تاکید بر استفاده ار فرصت بافت فرسوده در شهرستان ها در راستای نوسازی شهرها  گفت: باید همه دستگاه های مربوط به حوزه مسکن وارد کار شده و در تسهیل و بهبود وضعیت اقدام عاجل انجام دهند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: باید از ظرفیت های قانونی جهش تولید مسکن که برای شهرهای زیر 50 هزار نفر جهت گسترش شهر و شهرسازی استفاده کرد همچنین می توان از شهرهای کوچک اطراف تبریز هم برای سرزیر جمعیت بهره برداری کرد .

وی تاکید کرد باید مسکن سرجمع شود و اجازه استفاده از قضیه تهاتر برای هزینه کرد در راستای اجرایی طرح مسکن مهر صادر شده است.

در این جلسه مصوب شد ۱۰ هکتار از محوطه لوله سازی به استناد قانون جهش تولید توسط اداره راه و شهرسازی و اداره ثبت و املاک ثبت و ضبط شود. همچنین مقرر شد 200 هکتار از اراضی روبروی بیمارستان شهید مدنی جهت رفع نیازمندی شهری و جهش تولید مسکن به محدوده شهری الحاق شود. همچنین مقرر شداز اراضی زمین شهری با رفع معارض و تولید مسکن و همچنین اراضی شهرک شهید مدنی و 52 هکتار ار اراضی دانشگاه مدنی جهت تولید مسکن به محدوده شهری الحاق شود.