شناسهٔ خبر: 119231 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای بررسی مشکلات و ارائه راهکار انجام گرفت؛

بازدید از بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی شهر سبزوار

بازدید از بافت فرسوده شهر سبزوار در خراسان رضوی برای رسیدگی و بررسی مشکلات بافت های فرسوده و ارائه راهکاری با هدف افزایش میزان نوسازی و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، مشاور مدیر کل راه و شهرسازی استان و دبیر ستاد بازآفرینی سبزوار از بافت‌های فرسوده شهر سبزوار بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان رضوی)، این بازدید، با حضور درکوی گلستان در مرکز شهر سبزوار آغاز و از منظر بافت شهری و جامعه شناسی مسائل، مشکلات و معضلات اجتماعی آن مورد بررسی قرار گرفت.

سمانه نصراللهی بر ساماندهی و بهینه‌سازی کوی گلستان تاکید و با اشاره به اینکه کوی گلستان در بافت تاریخی این شهر قرار دارد و بایستی با میراث فرهنگی در این خصوص توافقات جهت احیا و مرمت بافت صورت پذیرد، ‌ به بازنگری برنامه اقدام مشترک درستاد بازآفرینی شهرستان اشاره و با توجه به تصویب اعلام داشت: در آینده ای نزدیک از طریق این ستاد گام‌های مطلوبی در جهت ارتقا کیفی ساکنان این منطقه برداشته خواهد شد.

بازدید از  آرامگاه امام زاده شعیب جهت ساماندهی و نوسازی بافت پیرامونی و بررسی امکان سنجی ایجاد مسیر جدید به کمربند جنوبی، پروژه های فرهنگی و اجتماعی نظیر کتابخانه، ‌مدرسه، ‌ زیر سازی معابر در سکونت گاه های غیررسمی از دیگر اقدامات این بازدید بود.