شناسهٔ خبر: 119297 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل هواشناسی استان سیستان‌ و بلوچستان:

توسعه ایستگاه‌های هواشناسی به سرزمین آفتاب در شرقی‌ترین نقطه ایران رسید

عکس مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان از توسعه ایستگاه‌های هواشناسی به سرزمین آفتاب در شرقی‌ترین نقطه ایران یعنی منطقه کوهک شهرستان سراوان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن حیدری مدیر کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان در دیدار با فرماندار سراوان اظهار کرد: توسعه و تاسیس ایستگاه هواشناسی در منطقه کوهک شهرستان سراوان، شرقی‌ترین نقطه ایران که خورشید در آن طلوع می‌کند و به سرزمین آفتاب معروف است، توسعه ایستگاه هواشناسی از اهمیت دوچندان برخوردار است.

وی افزود: این منطقه مرکز کشاورزی و تجارت بوده و به دلیل تبادلات مرزی، توسعه و تاسیس هر چه سریع‌تر ایستگاه هواشناسی ضرورت دارد.

سعید تجلیلی،‌ فرماندار سراوان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل هواشناسی استان که با پیش‌بینی‌های به موقع در بارندگی‌های مونسون تابستان امسال، کمک موثری در مدیریت بحران و جلوگیری از خسارت مالی جانی کرد، نقش داده‌های هواشناسی در توسعه بخش کشاورزی، تجارت و توسعه اقلیمی منطقه را مهم و تاثیر گذار دانست.

وی به ضرورت استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی در منطقه تاکید کرد و  افزود: احداث این چنین نیروگاه‌ها نیازمند بهره‌مندی از آمارهای هواشناسی از جمله ساعت آفتابی در منطقه است.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، فرماندار سراوان در پایان برای همکاری و تامین زمین اعتبارات لازم در سال آتی به اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان وعده داد.