شناسهٔ خبر: 119340 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعتباری افزون بر ۱۵۵ میلیارد ریال صورت پذیرفت؛

راه روستایی اناج به مووک در شهرستان خنداب آسفالت شد

راه روستایی استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از بهره برداری و اتمام پروژه ساخت راه روستایی "اناج- مووک" به طول ۵/۵ کیلومتر در شهرستان خنداب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی» با اشاره بر توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده ای بمنظور محرومیت زدایی از روستاها و مناطق کم برخوردار گفت: با جدیت بکار گرفته شده برای ساخت راه روستایی اناج - مووک در شهرستان خنداب، عملیات اجرای اساس، زیراساس و آسفالت این طرح توسط پیمانکار بخش خصوصی تحت نظارت مهندسین و کارشناسان راه روستایی این اداره کل به طول ۵/۵ کیلومتر انجام شد.

وی هزینه ساخت راه روستایی « اناج- مووک» را ۱۵۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: تکمیل این طرح از محل اعتبارات استانی و با همکاری ۳۵ درصدی بسیج سازندگی استان در تامین قیر مورد نیاز پروژه انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اظهار داشت: در اقدامی جهادی و بمنظور تسریع در ارائه خدمات به کاربران جاده ای بویژه اهالی روستاهای اناج و مووک، عملیات اجرای اساس، زیراساس و آسفالت ساخت این راه روستایی طی دو ماه اجرا شد تا خدمتی دیگر برای توسعه زیرساختهای حمل و نقل جاده ای استان تحقق یابد.

وی گفت: راه‌های روستایی استان مرکزی بر اساس اولویت‌های تعیین شده برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار و جذب اعتبارات لازم با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها و بسیج سازندگی استان در مسیر خوبی قرار گرفته و در صورت تداوم این همکاری‌ها بزودی شاهد برخورداری تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه آسفالته خواهیم شد.

جهانی یادآور شد: طول کل راههای روستایی شهرستان خنداب ۳۶۸ کیلومتر می باشد که با تلاشهای شبانه روزی راهداران ۳۴۰ کیلومتر از این راهها آسفالته بوده و تلاش می گردد تا مابقی راههای روستایی این شهرستان با اولویت روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت راه آسفالته برخوردار گردد.

گفتنی است در همین راستا طی سال جاری بهره برداری از طرح راه روستایی سیردر نیز به طول شش و نیم کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال با همکاری بسیج سازندگی استان همزمان با هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گرفت تا یکی از اهداف دولت مردم در حوزه راهها بمنظور محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار و روستاها و خدمت همسان به تمام اقشار جامعه تحقق یابد.