شناسهٔ خبر: 119344 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت؛

افتتاح باند دوم جاده ابوالحیات- دشت ارژن

ببینید/بازدید خبر نگاران از مراحل پایانی محور بزرگراه دشت ارژن -ابوالحیات یکی از کریدورهای ارتباطی شمال به جنوب کشور باند دوم جاده ابوالحیات به دشت ارژن با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان سفر امروز رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی به استان فارس،  باند دوم جاده ابوالحیات - دشت ارژن به طول ۲۱ کیلومتر و جاده نی ریز - قطرویه به طول ۱۹ کیلومتر افتتاح شد و زیر بار ترافیک قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح این دو طرح گفت: وزارت راه و شهرسازی دو ماموریت مهم به عهده دارد؛ یکی ساخت مسکن که امروز مهمترین دغدغه در کشور را به خود اختصاص داده است و دیگری حمل و نقل که با وجود تلاش‌های انجام شده اما شرایط خوبی در بخش حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و دیگر مدهای حمل و نقلی نداریم.

وی با بیان اینکه با روش‌های جاری، این موضوع به سرعت حل نمی‌شود، افزود: طی جلسه‌ای که با رهبرمعظم انقلاب داشتیم، مصوبه‌ای در راستای تحول در بخش حمل و نقل هوایی و ریلی که نیازمند یک اقدام جهادی بود، به ما دادند که اکنون در دست اقدام است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا پیش از دولت سیزدهم با بسیاری از کشورهای همسایه روابط اقتصادی نداشتیم اما اکنون روابط دیپلماسی اقتصادی و ترانزیت برقرار شده است.
قاسمی با بیان اینکه در حالی که ظرفیت حمل و نقل ترانزیتی ما در سال گذشته حدود ۳.۵ تا ۴ میلیون تن بود امروز به ۱۵ میلیون تن رسیده و در تلاش هستیم که این مهم به ۵۰ میلیون تن برسد، اظهار کرد: پروژه باند دوم بزرگراه دشت ارژن-ابوالحیات برای ما بسیار مهم بود و از قبل هم سختی‌های این جاده را دیده بودم که امید است باقی مانده این پروژه هر چه سریعتر انجام شود.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص آزادراه شیراز به اصفهان هم گفت: این پروژه در مراحل نهایی است و تا پایان امسال تا قطعه شش آن افتتاح خواهد شد. قطعه هفتم در دست احداث است و قطعه هشتم هم که شروع آزاد راه شیراز به بوشهر است با وزارت دفاع توافق‌هایی انجام شده که امید است تا پایان دولت سیزدهم به نتیجه برسد.

قاسمی افزود: افتتاح باند دوم جاده ابوالحیات- دشت ارژن بسیار مهم است، زیرا با افتتاح آن، ترافیک پنجاه ساله گردنه ابوالحیات برای همیشه حذف شد و قطعا شاهد کاهش تصادفات و تلفات در این جاده خواهیم بود.

وی گفت: به زودی عملیات اجرایی ادامه این مسیر از حدفاصل کنارتخته به طرف بوشهر هم آغاز و با افتتاح آن، همه مسیر شیراز- بوشهر دوبانده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: تلاش می‌کنیم که شش قطعه از آزادراه شیراز- اصفهان تا پایان سال زیربارترافیک قرار گیرد که برای تکمیل شش قطعه این آزادراه هزار میلیارد تومان و برای تکمیل همه قطعه ها، چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در تمام شهرهایی که زمین داریم به مردم زمین ۲۰۰ و ۲۵۰ مترمربعی واگذار خواهیم کرد و همچنین برای ساخت آن‌ها، تسهیلات هم پیش‌بینی خواهد شد تا مردم خود بسازند.