شناسهٔ خبر: 119373 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کاهش دما در پایتخت/ بارش برف در ارتفاعات البرز

بارش برف کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما در پایتخت و بارش برف در ارتفاعات البرز خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برای امروز یکشنبه، ۱۵ آبان ماه،‌در شرق اردبیل، سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش باران، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما را پیش‌بینی کرد و گفت: دریای خزر نیز امروز مواج خواهد بود. 

وی شدت بارش‌ها در گیلان و غرب مازندران را برای امروز شدیدتر خواند و اعلام کرد: امروز در استان اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز انتظار بارش برف را نیز داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: بارش‌ها در جنوب کشور در خراسان جنوبی،‌ سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و کرمان امروز پراکنده خواهد بود و این مناطق وزش باد را تجربه می‌کنند؛ فردا دوشنبه این وضعیت در مناطق مذکور تداوم خواهد داشت.

گودرزی با تاکید بر اینکه پس از ظهر دوشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد، عنوان کرد: امروز مرکز و فردا شرق آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم است و بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز تهران وزش باد شدید همراه با گرد و خاک را پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دما امروز در پایتخت به ۱۹ درجه بالای صفر می‌رسد و در روزهای آتی هوای تهران سردتر خواهد شد.