شناسهٔ خبر: 119393 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازدید نمایندگان ارشد شرکت‌های حمل و نقل و لجستیک روسیه از بندر شهید رجایی مطرح شد؛

بررسی ظرفیت‌ها برای توسعه همکاری تجاری میان ایران و روسیه

بازدید از بندر شهید رجایی تجار و نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل و لجستیک روسی با حضور در بندر شهید رجایی با مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری کشور آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ یک هیات ۲۶ نفره متشکل از تجار و نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل و لجستیک روسی با حضور در بندرشهید رجایی با مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری کشور آشنا شدند.

آشنایی با ظرفیت‌های دریایی و بندری ایران در استان هرمزگان به عنوان مهم‌ترین استان ساحلی کشور، شناخت خطوط مواصلاتی بنادر شمال ایران (امیرآباد، انزلی و آستارا) و تقویت کریدور شمال جنوب و نیز توسعه مبادلات تجاری و ترانزیتی هند، آسیای جنوب شرقی از طریق بنادر ایران به روسیه از مهمترین اهداف این بازدیدها بود.

بازدید از دو ترمینال کانتینری، پایانه‌های فله مواد معدنی، ترانزیت، تجهیزات و طرح‌های توسعه این بندر و همچنین نشست با شرکت‌های بخش خصوصی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بخشی از برنامه‌های این گروه تجاری روسی در این بندر بود.  

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است؛ منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی دارای دو هزار و ۴۰۰ هکتار مساحت، ۲۲۰هکتار محوطه بارانداز و ۲۴ هکتار انبار مسقف، ۱۳ اسکله چندمنظوره، کالای عمومی و فله، ۹ اسکله چندمنظوره، کالای عمومی و نفتی، هشت اسکله کانتینری درحال تجهیز و هفت اسکله کانتینری است.