شناسهٔ خبر: 119415 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

صدور هشدار دریایی سطح زرد از سوی سازمان هواشناسی؛

آب‌های دریای خزر و خلیج فارس فردا طوفانی می‌شود/اختلال در فعالیت‌های بارگیری در بنادر

تخلیه و بارگیری سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح زرد برای دو سامانه از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس و دریای خزر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، سامانه وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج از صبح فردا دوشنبه شانزدهم آبان ماه تا اواخر وقت سه‌شنبه موجب افزایش ارتفاع ۱/۵ تا ۲ متری امواج در نواحی ساحلی و ۳ متری در فراساحل می‌شود.

منطقه اثر این سامانه دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی شده است که احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، احتمال آسیب به مزارع پرورش ماهی، اختلال در فعالیت‌های بارگیری در بنادر، احتمال غرق شدن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک، نیمه سنگین و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی را در پی دارد.

سازمان هواشناسی با توجه به مخاطرات این سامانه به محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین و تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی توصیه کرده است.

سامانه دوم وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج نیز صبح دوشنبه تا اواخر وقت همان روز موجب افزایش یک و نیم تا دو متری ارتفاع امواج در خلیج فارس و نواحی ساحلی و دور از ساحل در استان‌های بوشهر و هرمزگان، خلیج فارس و غرب تنگه هرمز می‌شود.

احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، اختلال در تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی از مخاطرات این سامانه است که به همین منظور نسبت به محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی توصیه شده است.