شناسهٔ خبر: 119422 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت پذیرفت؛

خط کشی ۷۵۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان مرکزی

خط کشی استان مرکزی رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده ای، از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد شیخی رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: خط کشی راهها از عناصر اصلی اقدام های پیشگیرانه و ایمن سازی است که با انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان موجب افزایش ایمنی در جاده ها، افزایش قابلیت دید و ارائه هشدار و اطلاعات لازم به رانندگان می‌شود.

وی افزود: این اداره کل به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده ای بویژه در شب، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط، همچنین کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی، به طور ویژه اقدام به خط کشی راههای ارتباطی تحت پوشش استان کرده است. 

شیخی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵۰ کیلومتر از راههای ارتباطی استان شامل آزادراهها و بزرگراهها و راههای اصلی، فرعی و روستایی، با هدف ارتقای ایمنی و ارائه خدمات مناسب به کاربران جاده ای خط کشی شده است.

به گفته وی در همین راستا و در جهت جلوگیری از خروج، انحراف و واژگونی وسایل نقلیه از مسیر حرکتی خود در اثر خستگی و خواب آلودگی رانندگان، اداره ایمنی و حریم راهها اقدام به اجرای ۱۴۰ کیلومتر شیار لرزاننده طولی و عرضی در تمامی شهرستانها کرده است.

رئیس اداره ایمنی و حریم راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: از آنجاییکه برای انجام هرکیلومتر خط کشی هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است؛ در نظر داریم با برنامه ریزی صورت گرفته، نسبت به خط کشی ۵۰۰ کیلومتر در راههای فرعی و روستایی، ۷۰۰ کیلومتر در آزادراهها و بزرگراهها اقدام و ضمن بالا بردن کیفیت جاده ها رضایت رانندگان و سایر کاربران جاده ای را جلب کنیم.

گفتنی است استان مرکزی دارای ۶۴۵۰  کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی است.