شناسهٔ خبر: 119444 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد:

همه محورهای اصلی استان در سفر ریاست جمهوری مصوبه اعتباری گرفتند

نشست با شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری(راهها) مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در نشست با اعضای شورای اسلامی استان گفت: همه محورهای اصلی در حال ساخت استان در سفر ریاست جمهوری مصوبه تخصیص اعتبار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، حسینعلی مقصودی با اعلام این مطلب، گفت: پروژه محورهای شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان، شهرکرد ـ بازفت ـ مسجد سلیمان، دشتک ـ فارسان، سورشجان ـ چلگرد، اردل ـ دوپلان، سامان ـ تیران، بن ـ داران، لردگان ـ ایذه به دلیل اینکه در قطعات مختلف با پیشرفت های مناسبی همراه بودند، جزء مصوبات سفر قرار گرفتند. وی ادامه داد: از مجموع ۱۱ هزار میلیارد مصوبات سفر در حوزه عمرانی، بیش از سه هزار میلیارد مربوط به زیرساخت های حمل و نقل و محورهای استان بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین با اشاره به عزم دولت در به ثمررسیدن پروژه های نیمه تمام، گفت: بخشی از اعتبارات سفر در قالب نقد و اسناد خزانه محقق شده که در حال پرداخت مطالبات تعدادی از پیمانکاران در پروژه ها هستیم.

مقصودی به پروژه تونل و مسیر زره و طرح فرخشهر ـ شلمزار ـ کارون ۴ نیز اشاره کرد و توضیح داد: به دلیل پیگیری ماده ۵۶ برای این پروژه، تونل زره در مصوبات سفر قرار نگرفت؛ اما تحقق ماده ۵۶ این پروژه از طریق سرمایه گذاری بانکی با مشارکت ۴ بانک به مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان برای ۳ پروژه مهم راه استان در مراحل پایانی است.

وی از پیگیری و اخذ ماده ۲۳ و ردیف بودجه برای تعدادی از پروژه های مهم راه استان نیز خبر داد و افزود: پروژه های گوشکی به سمت فلارد، کنارگذر شمالی بروجن، سه راهی گندمان ـ بلداجی، فرخشهر ـ شلمزار ـ ناغان ـ کارون ۴، چلگرد ـ فارسان و حاشیه زاینده رود مواردی هستند که در ردیف بودجه سالانه قرار گرفته اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین به پیگیری جدی از طریق همه ظرفیت های ممکن برای اخذ ردیف بودجه ملی برای مسیر سورشجان ـ سودجان و همچنین محور لردگان ـ فلارد و لردگان ـ سردشت از طریق ارتقاء مسیر اشاره کرد و گفت:  تلاش می کنیم این پروژه ها نیز در بودجه ۱۴۰۲ دارای ردیف بودجه ای شوند.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان همچنین در این نشست، شورای استان را بدلیل ظرفبت وجود نماینده از همه شهرستان ها در آن بسیار پراهمیت و حیاتی خواند و گفت: ضروری است در نشست های این شورا با مدیران استانی، بر روی نقاط مشترک و موارد مورد توافق با فرمانداران و نمایندگان محترم مجلس تأکید شود.