شناسهٔ خبر: 119455 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد :

 خط کشی نزدیک به ۳ هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

خط کشی آذربایجان غربی  سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از  خط کشی نزدیک به ۳ هزار کیلومتر  از محورهای مواصلاتی استان در ۷ ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، حبیب خوش فطرت سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به خط کشی محورهای مواصلاتی استان گفت : هدف از خط کشی محورها افزایش ضریب ایمنی جاده‌ها و کاهش خطر تصادف و سوانحات است که همواره جزو برنامه های اصلی این اداره کل مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد : خط کشی محورها در مسیرهای پر تردد و نیز راههای دسترسی به مناطق گردشگری و پایانه های مرزی بیشتر مد نظر بوده و همواره بصورت امانی یا پیمانی این مسیرها برای ایمن سازی و نمایان کردن ترافیک رفت و برگشت و به عنوان راهنمای کاربران جاده ای خط کشی می‌شود.

خوش فطرت اظهار داشت: از آغاز سال جاری تا پایان مهر ماه امسال ۳ هزار کیلومتر خط کشی با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در محورهای مواصلاتی استان شامل محورهای اصلی ، فرعی و روستایی در شهرستان های مختلف انجام شد که حجم قابل قبولی با توجه به اعتبارات و طول راههای استان در این مدت بوده و البته این کار تا پایان فصل کاری سال جاری به شرط فراهم بودن شرایط آب و هوایی و اعتبارات مورد نیاز ادامه و توسعه خواهد یافت.

این مقام مسئول گفت : در این مدت بیشترین محورهای خط کشی شده بر اساس بیشترین تردد وسایل نقلیه و مسیرهای دسترسی به مناطق گردشگری و پایانه های مرزی به ترتیب در حوزه استحفاظی شهرستان ارومیه با ۳۶۹ کیلومتر خط کشی ، حوزه استحفاظی شهرستان پیرانشهر با ۲۲۲ کیلومتر خط کشی و حوزه استحفاظی شهرستان سلماس با ۲۰۰ کیلومتر خط کشی انجام شده است.