شناسهٔ خبر: 119483 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری خبر داد؛

فعالیت بیش از ۹ هزار دستگاه ماشین آلات در طرح راهداری زمستانی ۱۴۰۱ / شروع طرح از ابتدای آذرماه

برف روبی مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز طرح راهداری زمستانی از یکم آذرماه و فعالیت بیش از ۹ هزار دستگاه ماشین آلات در این طرح خبر داد.

غلام‌عباس بهرامی‌نیا، مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ از آغاز فرآیند اجرای طرح راهداری زمستانی خبر داد و گفت: این طرح از یکم آذرماه آغاز می‌شود، این در حالی است که بخشی از اقدامات را با توجه به اعلام و اخطارهای سازمان هواشناسی انجام داده‌ایم و برخی از نیروها نیز مستقر شده‌اند.

وی افزود: تعداد پایگاه‌های راهداری زمستانی که شامل ادارات شهرستانی، راهدارخانه‌های ثابت،‌ سیار و استیجاری است، یک هزار و ۱۵۰ عدد است و ۱۲ هزار نیروی انسانی در طرح پیش بینی شده و از  ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک،‌نیمه سنگین و سنگین و ۸۰۰ دستگاه دوربین نظارتی نظارت تصویری نیز بهره خواهیم گرفت.

بهرامی‌نیا با بیان اینکه به این منظور حدود ۸۰۰ هزار تن شن،‌ ماسه و نمک خریداری شده است، عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد از این مقدار را به پایگاه‌ها و مکان‌های تعیین شده ارسال کرده‌ایم و مابقی نیز در حال ارسال است و ان‌شاءالله بتوانیم این‌ها را دپو و در صورت نیاز استفاده کنیم.

مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران در خصوص تقویت ناوگان توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: بخش عمده ناوگان از ماشین آلات خود سازمان است و بخش کمی نیز از طریق اجاره ماشین آلات است و هماهنگی‌هایی با پیمانکاران و بخش خصوصی نیز انجام شده است تا در صورت نیاز از ظرفیت آن‌ها نیز در راهداری زمستانی استفاده کنیم.