شناسهٔ خبر: 119504 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان خبرداد:

روکش آسفالت ۱۲۲ کیلومتر از راههای اصلی،فرعی و روستایی استان اردبیل

اجرای روکش آسفالت سه راهی دشتک به نهبندان معاون راهداری استان اردبیل از روکش آسفالت ۱۲۲ کیلومتر از راههای اصلی،فرعی و روستایی استان در ۷ ماهه گذشته خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،آیدین هاشمی در بازدید از راههای روستایی استان گفت:در جهت ارتقای ایمنی راهها در مدت یاد شده راهداران بیش از ۲۶۰ هزار متر مربع از راههای استان را لکه گیری و رفع چاله انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه هموارسازی و ایمن سازی راه های روستایی در جهت تسهیل در رفت و آمد آنها از وظایف مهم راهداری است تصریح کرد:۲ هزار کیلومتر از راههای شنی استان در ۷ ماهه گذشته تسطیح و رگلاژ شده است.

معاون راهداری استان اردبیل در مدت یاد شده تسطیح ۷ هزار و۳۰۰ کیلومتر از حریم راههای استان را یادآور شدو اظهار کرد: در این مدت ۱۲ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری در راههای اصلی،فرعی و روستایی انجام شده است.

هاشمی در ۷ ماهه گذشته از انجام ۱۴ هزار متر مکعب شن ریزی در راههای شنی و شانه راههای استان توسط راهداران خبرداد و خاطرنشان کرد:در این مدت ۷ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از کانال های طرفین راه در راههای اصلی ،فرعی و روستایی استان اصلاح و بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه راهداران ۴۳ هزار متر مربع قشر رگلاژی در راههای اصلی،فرعی و روستایی استان اجرا کرده اند ادامه داد:در مدت یاد شده راهداران پرتلاش استان بصورت مستمر مسئولیت نگهداری از ۴ هزار و۶۰۰ متر از تونلها را برعهده داشتند.

معاون راهداری استان اردبیل زهکشی ودراواسیون۳۳ هزار متر مکعب از پلها،تعمیرات ۳۳ دستگاه از ابنیه فنی و پلها،تنقیه و لایروبی ۸۹۶ دستگاه از پلها و درزگیری راههای آسفالته را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۷ ماهه گذشته عنوان کرد.

هاشمی از آمادگی نیروهای راهداری جهت انجام عملیات راهداری زمستانی و خدمات رسانی به مردم و رانندگان در گردنه های برفگیر و محورهای مواصلاتی استان خبرداد و بیان کرد:۲۵ هزار و ۳۶۰ تن نمک و ماسه جهت بازگشایی راهها در زمستان در انبار های راهداری انبار و ذخیره سازی شده است.