شناسهٔ خبر: 119512 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم خبر داد؛

افزایش ۷۹ درصدی ترابری مسافران دریایی در بنادر قشم/ تردد بیش از ۱۳ هزار فروند شناور در بنادر قشم

بندر قشم رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم با اشاره به افزایش ۷۹ درصدی ترابری مسافران دریایی در بنادر قشم در هفت ماهه امسال، گفت: طی این مدت، شش میلیون و ۴۴۷ هزار و ۴۳۲ نفر-سفر در بنادر قشم جابجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اشتری، رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم با اشاره به رونق فعالیت‌های مسافری در بنادر جزیره قشم گفت: طی هفت ماهه امسال ترابری شش میلیون و ۴۴۷ هزار و ۴۳۲ نفر-سفر در بنادر قشم جابه‌جا شدند که این آمار با افزایش ۷۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۴۴ درصدی گردشگری دریایی در هفت ماهه سال جاری در مسیر قشم بیان کرد: مجموع مسافران ترابری شده در هفت ماهه سال گذشته سه میلیون و ۵۹۷ هزار و ۳۹۹ نفر بوده است.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم خاطرنشان کرد: طی این بازه زمانی همچنین تردد ۱۳ هزار و ۲۶۹ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این تعداد، ۴۷۸ فروند شناور بالای هزار تن و ۱۲ هزار و ۷۹۱ فروند شناور زیر هزار تن بوده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی؛ گفتنی است، هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل وگوران در شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. همچنین این شهرستان ۲۵ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.