شناسهٔ خبر: 119518 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

رفع تعرض فوری یک‌هزار و ۴۳۸ هکتار از زمین‌های دولتی

ببینید | پانزدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری دوهزار و ۱۶۲ مورد تعرض به اراضی دولتی معادل یک هزار و ۴۳۸ هکتار زمین در ۷ ماه نخست سال جاری توسط این یگان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ علیرضا فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: از مجموع ۲ هزار و ۱۶۴ مورد تعرض صورت گرفته به اراضی دولتی در ۷ ماه نخست سال جاری ۲ هزار و ۱۶۲ مورد آن معادل یک هزار و ۴۳۸ هکتار زمین رفع تعرض فوری شده و دو پرونده باقی‌مانده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در این ۷ ماه ۳۲۰ مورد اجرای احکام به مساحت ۴۳۹ هکتار به ارزش تقریبی ۶ هزار و ۸۵۸ میلیارد تومان در کل کشور صورت گرفته است.

فخاری با اشاره به راه‌اندازی سامانه تلفنی ۱۶۵۶ جهت دریافت گزارشات مردمی درخصوص تعرض به اراضی دولتی در بهمن ماه ۹۸ اضافه‌کرد: این سامانه نقش چشم‌گیری در کاهش زمین‌خواری و تعرض به زمین‌های دولتی در کشور داشته است.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، وی همچنین بیشترین میزان رفع تعرض به اراضی دولتی را از لحاظ تعداد متعلق به ایرانشهر و از لحاظ مساحت مربوط به استان خراسان رضوی برشمرد و بیشترین میزان اجرای احکام از نظر تعداد را استان کردستان و از نظر مساحت، استان خوزستان دانست.