شناسهٔ خبر: 119519 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

آماده‌باش ۴۵۰ راهدار استان اردبیل به منظور اجرای طرح راهداری زمستانی/ پیش‌بینی ۴۰ هزار تن ماسه و نمک برای جاده‌های استان

برف روبی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از آماده‌باش ۴۵۰ پرسنل راهداری به منظور اجرای طرح راهداری زمستانی در استان اردبیل و پیش‌بینی ۴۰ هزار تن ماسه و نمک برای این استان خبر داد.

کلیم اله وثوقی،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از آغاز اجرای طرح راهداری زمستانی در این استان خبر داد و گفت: ابتدای هفته جاری در این خصوص در ستاد برای استان‌های سردسیر جلسه‌ای برگزار شد و برای اجرای این طرح از جهت تعداد و بهره‌گیری از ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها آمادگی داریم. 

وی میزان آمادگی این استان برای بهره‌گیری از امکانات راهدارخانه‌ها و شن، ماسه و نمک در زمستان را قریب به ۸۰ درصد خواند و عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای این طرح انجام شده است و ماشن آلات زمستانی نیز درحال اعزام به محل استقرار خود هستند.

وثوقی از خرید ماسه و نمک خبر داد و اظهار کرد: برخی از کمبودها اما باید از طریق بخش خصوصی تامین شود و در حال انجام فرآیند مناقصه ماشین‌های استیجاری هستیم تا مشکل کمبود خودرو نیز رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: ۴۵۰ پرسنل راهداری اعم از اپراتورها، نیروهای تخصصی نظارتی و نیروهای پشتیبانی در نظر گرفته شده است و ۳۱۷ دستگاه ماشین آلات زمستانی نیز در اختیار داریم، همچنین در این راستا با توجه به سردسیری بودن استان اردبیل ۴۰ هزار تن ماسه و نمک نیز پیش‌بینی شده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل،‌ راهدارخانه‌های استان در ۲۳ محل و در قالب ۷۵ اکیپ استقرار یافته‌اند.