شناسهٔ خبر: 119520 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال اعلام کرد:

برف ارتفاعات خلخال را سفیدپوش کرد

برف روبی بارش برف در دومین ماه پائیز ارتفاعات و بلندی‌های شهرستان خلخال را سفیدپوش و چهره منطقه را زمستانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل ،معروف خسروی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال با اشاره به بارش برف در ارتفاعات خلخال گفت: بارش برف در جاده‌های ارتباطی خلخال - گیلان که از شب گذشته آغاز شده هم‌اکنون نیز ادامه و ۳ الی ۵ سانتیمتر برف در سطح جاده نشسته است.

وی اظهارکرد: به علت شدت حاکمیت هوای سرد، مه غلیظ و کاهش دید افقی هم اکنون عبور از گردنه سخت گذر الماس واقع در محور ارتباطی خلخال به اسالم با احتیاط کامل امکان‌پذیر است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال با بیان اینکه بارش برف همراه با برودت هوا و بروز یخبندان در محورهای کوهستانی به خصوص جاده های منتهی به استان گیلان موجب لغزندگی و کندی‌ تردد خودروها شده افزود: به همراه داشتن تجهیزات ایمنی برای رانندگان عبوری از راه‌های خلخال - گیلان به رانندگان عبوری از این محورها توصیه می شود.

خسروی گفت: با توجه به بارش نخستین برف پائیزی در سال ۱۴۰۱، راهداران مستقر در راهدارخانه الماس خلخال از بامداد دوشنبه با بکارگیری از  ماشین‌آلات راهداری و برف روبی اقدام به برف روبی ،پاکسازی و نمک پاشی مسیرهای پوشیده از برف کرده وهم اکنون نیز در حال خدمات‌رسانی به مسافرین عبوری از سطح راه های خلخال به پونل و اسالم هستند.

رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: با بارش نخستین برف پاییزی در مناطق مرتفع این شهرستان دمای هوای شهرستان به خصوص مناطق مرتفع از شب های گذشته رو به کاهش گذاشته و دمای پیش از ظهر امروز شهر خلخال به ۳ درجه بالای صفر رسید.

غلامرضا گلمرادی اظهار کرد: با توجه به ورود جبهه هوای سرد و بارشی به منطقه کاهش دمای هوا در روزهای اتی بیشتر شده و بارش‌ برف نیز در ارتفاعات شدت خواهد گرفت.