شناسهٔ خبر: 119524 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اولین برف پاییزی استان :

۱۸۸ کیلومتر برف روبی در ۸ محور برفگیر گلستان انجام شد

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: براثر اولین برف های پاییزی طی دو شب گذشته در طول ۸ محور کوهستانی استان ۱۸۸ کیلومتر- باند برف روبی توسط راهداران صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز مدیریت راه های استان گفت: طی دو شب گذشته ۳۶ ساعت باران و ۱۹ ساعت برف در محورهای درازنو،مینودشت- آشخانه،مراوه تپه- کلاله،گنبد - آزادشهر،افراتخته علی آباد،آق قلا- بندر،خوش ییلاق و چهارباغ داشته ایم.

به گفته وی،بیشترین برف را درازنو کردکوی و چهارباغ  گرگان به میزان ۸ ساعت داشتند که در آنها  ۲۰۸ کیلومتر- باند برف روبی انجام شد.

مصدقی از مردم خواست که در شرایط برفی حتما آخرین اطلاعات محدودیت های ترافیکی مسیرها را از طریق سامانه ۱۴۱ دریافت کنند.

وی همچنین به مردم توصیه کرد که به دلیل فعالیت ناوگان سنگین راهداری شب هنگام در هوای برفی، از رانندگی در شب خودداری کرده و سفرهای خود را در صورت ضروری بودن به روز بیاندازند.

موضوع مهم دیگری که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بر آن تاکید داشت،به همراه داشتن زنجیر چرخ و یادگیری نحوه بستن آن در محورهای برفگیر بود و یادآور شد: نبستن زنجیر چرخ خطراتی را برای راننده و سرنشینان و راهداران و پلیس راه ایجاد می کند.

با آغاز بارش های پاییزی و شروع طرح راهداری زمستانی ۳۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استحفاظی استان تحت پوشش این طرح قرار گرفت. گردنه های برفگیر استان نیز ۵۱ مورد با ۸۱۷ کیلومتر طول است.