شناسهٔ خبر: 119527 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان اعلام کرد:

تامین زمین برای احداث واحد های یک طبقه در شهرجیرفت

جنوب کرمان تامین زمین مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان از بررسی و پیگیری تامین زمین در شهرجیرفت برای احداث واحد های مسکونی یک طبقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی (جنوب کرمان)، محمد ساردویی مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان گفت: با توجه به اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در جنوب کرمان خوشبختانه شرایط برای احداث واحد های مسکونی یک طبقه  در همه شهر های جنوب کرمان فراهم شده که در حال پیگیری برای تامین زمین در شهر جیرفت نیز برای احداث  واحد های مسکونی یک طبقه هستیم .

وی در خصوص شهر جیرفت اظهار داشت : به دلیل کمبود زمین دولتی در محدوده شهر ، این اداره کل اقدام به  شناسایی قطعاتی از اراضی اطراف شهربرای الحاق به محدوده شهر برای ساخت واحد های ساختمانی یک طبقه کرده است.

وی ادامه داد: در این خصوص جلسات  متعددی برگزار و همچنین مکاتبات زیادی برای مرتفع کردن این مشکل داده شده است. متاسفانه علیرغم پیگیری های مکرر بدلیل عدم پاسخ مثبت از سوی برخی ادارات مرتبط امکان الحاق وجود ندارد و به همین دلیل  در شهر جیرفت واحد های مسکونی به صورت چند طبقه شروع به کار شده است.

ساردویی با اشاره به دستورات رئیس جمهور و وزیر راه و شهر سازی بیان کرد: با توجه به دستور رئیس جمهور  محترم و وزیر محترم راه و شهر سازی  پیگیری های  جدی برای الحاق اراضی مورد نظر به شهر جیرفت در دستور کار این اداره کل قرار گرفته ، که در این رابطه پس از برگزاری جلسه در دفتر معاون  مسکن و ساختمان وزارت متبوع سه نفر از کارشناسان این معاونت برای همکاری به منطقه اعزام شدند که موارد مختلف را بررسی کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در این  جلسه ضمن درخواست از ادارات ذیربط  جهت همکاری برای این طرح گفت : این طرح یکی از برنامه های مهم دولت برای خانه دارشدن مردم است و نیاز است که همه دستگاهای اجرای در استان همکاری لازم را با این طرح داشته باشند.

در ادامه جلسه کارشناسان حوزه مسکن و ساختمان وزارت راه وشهر سازی ضمن برشمردن اهمیت طرح به تبیین اجمالی این طرح در شهر جیرفت پرداختند.

در پایان ادارات مرتبط با طرح  نظرات خود را بیان کردند و اراضی پیشنهادی مورد نظر شهر جدید جیرفت نیز مورد بررسی قرار گرفت.