شناسهٔ خبر: 119532 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت؛

بهره‌برداری همزمان از ۵۰ پروژه راه روستایی و راهداری در استان کرمان

بهره‌برداری همزمان از ۵۰ پروژۀ‌ راه روستایی و راهداری در استان کرمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در مراسم افتتاح ۵۰ پروژه راه روستایی و راهداری در استان کرمان گفت: از ابتدای امسال ۴۸۵ میلیارد تومان از اعتبارات ملی به استان کرمان ابلاغ اعتبار داشتیم که تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان که ۶۰ درصد کل آن است، تخصیص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمان)، داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مراسم افتتاح ۵۰ پروژه راه روستایی و راهداری در استان کرمان اظهار کرد: از ابتدای سال ۶۰۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار استانی داشتیم که تنها ۱۷ میلیارد آن اختصاص پیدا کرده است اما با همه شرایط سخت مالی، امروز هزار میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح شد.

امانی در ادامه اظهار کرد: سال گذشته اگر نمایندگان مجلس  ما را همراهی نکرده بودند، شاید امروز حتی در پرداخت حقوق همکاران با مشکل مواجه بودیم چه رسد به اینکه بخواهیم پروژه افتتاح کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به فعال بودن پروژه شهداد- نهبندان و پیشرفت خوب آن اعلام کرد: پروژه جاده شهداد - گودیز هم در حال انجام است و تا دو ماه دیگر انجام می‌شود.

امانی ادامه داد: قول دادیم با همۀ‌ سختی‌هایی که وجود دارد، پروژه شهداد - نهبندان به مشکل برنخورد و تاکنون ۶۰ میلیارد تومان به آن پول تزریق شده است.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه اعم از راه روستایی و اصلی و کریدوری و حمل‌ونقلی در برنامه‌های سازمان راهداری است، گفت: کرمان استان مهم از نظر ترانزیتی است و در این زمینه همکاران ما در اقصی نقاط کشور شبانه‌روز در حال تلاش هستند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین و نقش راهداری در آن اظهار کرد: در مراسم اربعین امسال جمعیت ۲۰ درصد افزایش یافته بود در حالی که از لحاظ امکانات ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۸ کاهش داشتیم چرا که در جریان کرونا خیلی از امکانات ما به صنعت و دیگر بخش‌ها منتقل شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اضافه کرد: با وجود مشکلات فراوانی که وجود داشت، اتوبوس‌های خالی به مرز مراجعه می‌کردند و زائران را برمی‌گرداندند. بیش از ۹۰ درصد حمل‌ونقل کشور بخش خصوصی هستند که در مراسم اربعین پای کار آمدند.