شناسهٔ خبر: 119540 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

تعمیر اساسی ۱۵ پل بزرگ در محورهای مستعد وقوع سیلاب/ استقرار ۳۸ اکیپ راهداری در محورهای استان البرز برای طرح راهداری زمستانی

راهداری زمستانی- برف روبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از استقرار ۳۸ اکیپ راهداری در محورهای استان البرز به منظور اجرای طرح راهداری زمستانی و تعمیر اساسی ۱۵ پل بزرگ در محورهای مستعد وقوع سیلاب خبر داد.

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ با بیان اینکه طرح راهداری این استان از دی ماه و در هفته حمل و نقل اجرا خواهد شد،‌ گفت: در حال حاضر اما در طالقان،‌ گچسر و محور چالوس نمک‌پاش‌ها مستقر شده‌اند و شن و ماسه و نمک نیز خریداری شده است؛‌ لذا در این زمینه با مشکلی مواجه نیستیم.

وی با بیان اینکه این اداره کل دارای ۱۴۴ دستگاه ماشین آلات راهداری است،‌ عنوان کرد: از این میزان یکصد و یک دستگاه برای طرح راهداری زمستانی آماده به کار است؛ در استان البرز همچنین یک راهدارخانه مرکزی و ۱۸ راهدارخانه سیار و ثابت،‌ هشت عدد انبار شن، ماسه و نمک نیز وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به اینکه در این راهدارخانه دپو شن و نمک انجام شده است، اظهار کرد: برای اجرای طرح راهداری زمستانی آماده‌سازی ماشین آلات و تجهیزات زمستانی، تهیه جیره غذایی پرسنل راهداری استان، تهیه لباس مناسب برای راهداران و خریداری یک کانکس نیز انجام شده است. 

زندی‌فر از فعالیت ۲۰۰ نفر از پرسنل راهداری استان در این طرح خبر داد و گفت: ۱۲۴ نفر اپراتور ماشین آلات هستند و ۳۸ اکیپ نیز در محورها مستقر خواهند شد.

وی افزود: برای این ایام دو هزار و ۵۰۰ تن نمک و ۱۰ هزار تن شن و ماسه نیز تهیه شده است. در حال حاضر چهار هزار تن نمک و ۱۶ هزار تن ماسه باید تهیه شود که هشت هزار تن تهیه شده و در حال ارسال است؛ با این حال اما برای زمستان مشکلی وجود ندارد و در حال پشتیبان‌گیری هستیم.

زندی‌فر از بازدید از یک هزار و ۴۵۹ دستگاه پل و ابنیه فنی خبر داد و تصریح کرد: از این میزان ۲۵۰ عدد نیاز به تنقیه و لایروبی داشت که انجام شد،‌ همچنین در محورهایی که احتمال وقوع سیلاب وجود داشت، ۱۵ پل بزرگ تعمیر اساسی و ۱۰ نقطه در محور چالوس که مستعد ریزش بود نیز لق‌گیری شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز خاطرنشان کرد: در پنج نقطه بهمن گیر نیز ایمن سازی انجام شده است تا بهمن مستقیم وارد جاده نشود و نسبت به نصب ۳۷۰ متر دیوار برشی در محور کندوان نیز اقدام کرده‌ایم.