شناسهٔ خبر: 119554 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

امشب در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی انجام شد

راه آهن تندرو تهران-قم- اصفهان در دستور کار نشست وزیر با نمایندگان مجلس

مجمع نمایندگان اصفهان وزیر راه و شهرسازی شامگاه روز سه شنبه 17 آبان ماه در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان در ساختمان شهید دادمان به بحث و بررسی در خصوص تکمیل راه آهن تندرو تهران-قم- اصفهان پرداخت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در این نشست که با حضور مدیر عامل شرکت راه آهن، معاون حمل ونقل، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور و معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و معاون مسکن و ساختمان در ساختمان شهید دادمان برگزار شد به موضوعات حوزه مسکن و شهرسازی و حمل ونقل استان اصفهان رسیدگی کرد.
استاندار استان اصفهان و مدیر کل راه و شهرسازی این استان  نیز در این نشست به بیان موضوعات مورد نظر در این استان پرداختند.
رسیدگی به موضوع طرح نهضت ملی مسکن و پروژه های کلان زیرساخت های حمل و نقلی مربوط به استان اصفهان از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

امشب در ساختمان شهید دادمان  وزارت راه و شهرسازی انجام شد


راه‌آهن سریع السیر قم- اصفهان قسمتی از کریدور راه‌آهن تهران- قم – اصفهان ، اولین راه‌آهن سریع السیر کشور و یکی از راه‌آهن های کم نظیر در سطح منطقه است. طول کل مسیر پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان ۴۱۰ کیلومتر و طول مسیر قم- اصفهان ۲۴۵ کیلومتر است،
از جمله اهداف اجرای راه‌آهن تهران- قم – اصفهان کاهش زمان سفر، دسترسی بهتر به شهرها و قطب‌های صنعتی، اشتغال‌زایی، کاهش مخاطرات در زمینه بروز سوانح و کاهش آثار نامطلوب زیست محیطی است.