شناسهٔ خبر: 119559 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

۷۵درصد راه های روستایی آذربایجان شرقی آسفالته است

آسفالت محورهای آذربایجان شرقی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: استان ما دو هزار و ۷۱۰ روستا دارد که ۷۵ درصد از آنها از راه آسفالته برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی جواد عبدی؛ معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان  گفت : ۴۸۷ روستای استان از جمله سه روستای بالای ۱۰۰ خانوار فاقد راه ساخته شده هستند که در صورت رفع مشکلات پیش رو از جمله معارض و ...، در این روستاها هم راهسازی انجام‌خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم توسعه، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید از راه آسفالته بهره مند شوند، تصریح کرد: برای تکمیل ساخت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار، باید یک‌هزار و ۴۵۱ کیلومتر راه سازی شده و راه ۴۱۱ کیلومتر هم که قبلا آماده شده، آسفالت شود.

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه پنج مورد از پاسگاه های پلیس راه استان شامل سه پاسگاه در تبریز، یک پاسگاه در اهر و یک پاسگاه در بناب نیاز به جابه جایی دارد افزود: اگر جابه‌جایی این پاسگاه ها از طرف سلسله مراتب فراجا در اولویت قرار گرفته و به اداره کل راهداری استان ابلاغ شود، محل‌جدید تعیین و جابه‌جا خواهند شد.

عبدی در خصوص لزوم کیفیت بخشی به خدمات مجتمع های بین راهی گفت: قوانین مربوط به برخورد با تخلفات این مجتمع ها باید اصلاح شود تا برخورد با تخلفات، باعث محرومیت مردم از خدمات این مجتمع ها از جمله دریافت سوخت نشود.