شناسهٔ خبر: 11956 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

شاهد یک نظام نوینی در اقتصاد کشور خواهیم بود / حضور سرمایه‌گذارهای خارجی به شرط کسب دانش و تکنولوژی / با ورود تکنولوژی تولیدات‌ملی را افزایش‌دهیم

عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاهد یک نظام نوینی در اقتصاد کشور خواهیم بود، گفت: پس از توافق ژنو اغلب کشورهای اروپایی برنامه‌ریزی می کنند تا به نوعی در عرصه اقتصادی ایران سرمایه گذاری کنند.

به گزارش ستاد خبری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی، عبدالکریم رجبی درخصوص جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور در دوران پسا تحریم، به خانه ملت گفت: پس ازتوافق ژنو همه سرمایه گذاران خارجی برنامه‌ریزی می کنند تا به نوعی درعرصه اقتصادی ایران سرمایه گذاری کنند.

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه پس از پساتحریم شاهد یک نظام نوینی در اقتصاد کشورخواهیم بود،‌ افزود: برای جذب سرمایه‌های خارجی نباید خیلی احساسی برخورد کنیم و به گونه ای پیش برویم که مصرف کننده کالاهای خارجی نباشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا از این موقعیت به عنوان فرصت استفاده کنیم و تکنولوژی را وارد کنیم.

این نماینده مردم درمجلس نهم تصریح کرد: ورود سرمایه‌های خارجی در داخل زمانی مفید است که علاوه بر کسب دانش و تکنولوژی آنها بتوانیم با متخصصان داخلی تولیدات ملی را افزایش دهیم، موضوعی که اگر تحقق یابد در راستای همان اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به سفرهای متعدد مسئولان سیاسی و اقتصادی دیگر کشورها به ایران،تصریح کرد: سفرهای متعددی که از سوی مسئولان خارجی در روزهای اخیر شاهد هستیم، مقدمه ای برای رقابت اقتصادی است که باید در عرصه‌‌های صنعتی، گردشگری و اقتصادی توسعه یابد تا گامی به سوی توسعه و رونق اقتصادی باشد.

همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی ۱۱ و ۱۲ مهرماه با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در تهران برگزار می‌شود./

نظر شما