شناسهٔ خبر: 119574 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل:

هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف زاده اردبیل مورد نیاز است / در صورت تامین اعتبار تا ۳ سال آینده تکمیل و در اختیار بهره بردار قرار خواهد گرفت

علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی نجف زاده اردبیل از پیشرفت ۱۲ درصدی برخوردار است و برای تکمیل آن هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از عملیات اجرایی پروژه احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی مرحوم نجف زاده اردبیل با بیان اینکه زمین این پروژه توسط خیر محترم اردبیلی مرحوم نجف زاده برای احداث بیمارستان اهدا شده است افزود : مساحت زمین حدود ۴۳ هزار متر مربع بود که با توجه به نیت خیر محترم ۴ هزار متر مربع از این مساحت برای ساختمان خدماتی اختصاص داده شده که نسبت به تکمیل این ساختمان بصورت مجزا اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۹ هزار مترمربع از این مساحت نیز در اختیار ساختمان اصلی بیمارستان قرار گرفته تصریح کرد: در آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ، این پروژه بصورت ۲۵۶ تختخوابی مصوب شده بود که براساس نیاز مردم استان و همچنین پیگیری های مجدانه مسئولان استانی خصوصا استاندار اردبیل برای خدمات دهی بهتر به مردم ، این بیمارستان به صورت اسمی به بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی و عملا طبق استانداردهای روز ۵۲۴ تختخوابی خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل مساحت این ساختمان را ۵۳ هزار مترمربع عنوان کرد و خاطر نشان شد : این بیمارستان در ۲ بخش اعصاب و روان دارای دو طبقه به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع و بخش ساختمان اصلی در ۸ طبقه اجرا خواهد شد.

یوسف زاده ارتقائ این بیمارستان از ۲۵۶ تخت خوابی به ۵۰۰ تختخوابی را از علل توقف یک الی دوساله در اجرای عملیان احداث آن برشمرد و اظهار کرد: به دلیل افزایش ۳ برابری طبقات ساختمان و به جهت اینکه کل سازه باید مجددا بازنگری می شد عملیات اجرائی آن متوقف شد و پس ازتحکیم طرح با شرایط زمین شناسی موجود در محل ساختمان در نهایت عملیات اجرائی آن توسط پیمانکارهم اکنون با قوت و سرعت هرچه تمام از سر گرفته شده است.

وی تاکنون از هزینه کرد ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این بیمارستان خبرداد و بیان کرد : پروژه از پیشرفت ۱۲ درصدی برخوردار است و برای تکمیل آن هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل از پیش بینی هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروزه خبرداد و افزود : مقرر شده است این مبلغ در سال های ۱۴۰۲ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۳ از محل های مختلف به پروژه تخصیص یابد.

یوسف زاده با بیان اینکه مصوب شده برای ساخت و تکمیل این بیمارستان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ بانکی،۳۰۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک مازاد دانشگاه علوم پزشکی، ۲۰۰ میلیارد تومان از محل خود وزارت بهداشت ( ارزش افزوده ) و۳۰۰ میلیارد تومان نیز در ۳ سال از طریق پیوست ۱ قانون بودجه تامین شود گفت : امسال تا این لحظه ۸۷ میلیارد تومان از محل پیوست و ۱۴۰ میلیارد تومان نیز از محل ارزش افزوده برای ساخت این بیمارستان ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد : در طول یک سال مالی این اعتبار تخصیص خواهد یافت و با سایر موارد که پیش بینی شده پروژه شتاب بیشتری می گیرد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل سرعت تخصیص اعتبار را در سرعت اجرای کار بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و ادامه داد : پیمانکار پروژه با تمام امکانات و تجهیزات درحال انجام کار است و امیدواریم با حمایت مسئولان استانی خصوصا سازمان مدیریت در پیگیری امورات مربوط به تزریق مالی و تخصیص به موقع اعتبارات شاهد سرعت در اجرای پروژه باشیم.

یوسف زاده با اشاره به تخصیص به موقع اعتبار هزار میلیاردی به این پروژه بیان کرد : در صورتی که اعتبار پیش بینی شده در موعد مقرر به پروژه تزریق شود بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی مرحوم نجف زاده اردبیلی تا ۳ سال آینده جهت استفاده مردم با کیفیت بسیار بالا تکمیل و برای تجهیز در اختیار بهره بردار بیمارستان ، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل واگذار خواهد شد.