شناسهٔ خبر: 119577 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اعلام کرد؛

تحویل یک دستگاه برج مراقبت پرواز سیار به فرودگاه شیراز

برج مراقبت مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: بر اساس قرارداد فی مابین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و صاایران، برج مراقبت پرواز سیار تولید داخل به فرودگاه بین‌المللی شیراز تحویل شد.

غلامرضا کریم آقائی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از تحویل برج مراقبت پرواز سیار تولید داخل به فرودگاه بین‌المللی شیراز خبر داد و افزود: طراحی و ساخت برج مراقبت پرواز سیار کاملاً داخلی است و برای هدایت کلیه پروازهای فرودگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس خاطر نشان کرد: تحویل این برج مراقبت پرواز سیار بر اساس قرارداد فی مابین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و صاایران انجام شده است.

وی مهم‌ترین کاربرد برج مراقبت پرواز سیار را استفاده در فرودگاه‌های فاقد برج مراقبت ثابت و همچنین بکارگیری در شرایط بحرانی ناشی از زلزله، سیل، آتش سوزی، جنگ و در هنگام آسیب دیدن زیرساخت‌ها دانست.

کریم آقائی با اشاره به امکانات و تجهیزات برج مراقبت پرواز سیار اظهار کرد: این برج به رادیوهای VHF جهت برقراری ارتباط با هواپیما، امکان گیرندگی تعیین موقعیت هواپیما(GPS)، ضبط مکالمات تلفنی و رادیویی، سیستم سوئیچینگ رادیویی مجهز است و همچنین قابلیت جابه جایی در جاده‌های خاکی و ناهموار را دارد.