شناسهٔ خبر: 119581 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد:

تصویب منطقه نمونه گردشگری سلمان در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور

محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از تصویب منطقه نمونه گردشگری سلمان (سیب لند) در شورای عالی شهرسازی و معماری را گام موثری در مسیر توسعه گردشگری شرق تهران عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: منطقه نمونه گردشگری سلمان (سیب لند) در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و جنوب شرقی کوه دماوند در منطقه فیروزکوه با فاصله دسترسی حدودا ۱۰۰ کیلومتر مربع تا شهر تهران در بخش های شمالی حوضه آبگیر رودخانه حبله رود قرار دارد.

وی در ادامه گفت : این منطقه گردشگری که شامل سه سایت A و B و C  با مساحت ۲۳۰ هکتار است پس از کسب مجوز هیات دولت پس از تایید در کارگروهای استانی با رعایت الزاماتی در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب رسید که این خبر بسیار خوبی هم برای شهروندان و هم برای سرمایه گذاران در شرق استان تهران بالاخص دماوند و فیروزکوه است.

محبت خواه تصریح کرد: منطقه نمونه گردشگری سلمان (سیب لند) دارای کاربریهای متعدد از قبیل :  اقامتی – گردشگری، هتل آپارتمان، بیمارستان و سلامتکده، مراکز فرهنگی – ورزشی، سالن اجتماعات و سالنهای پذیرایی و ... است و می تواند در گردشگری منطقه نقش مهمی ایفا کند.

مدیر کل ره و شهرسازی استان تهران در پایان از تلاش معاونت و همکاران شهرسازی و معماری در راستای تصویب این منطقه گردشگری و کمک به اشتغال و سرمایه گذاری تقدیر و تشکر کرد.