شناسهٔ خبر: 11959 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

به ریاست وزیر راه و شهرسازی؛

ستاد ملی بازآفرینی با موضوع بررسی بافت‌های ناکارآمد اصفهان برگزار شد

ستاد ملی بازآفرینی اصفهان پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری با سه دستور کار بررسی و تصویب سند بالادستی تعریف و نحوه مواجهه با بافت تاریخی، معرفی اقدامات بهزیستی در مناطق حاشیه‌ای و بررسی بافت‌های ناکارآمد شهری استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پنجمین جلسه از سلسله نشست‌های ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌های و محله‌های هدف برنامه‌های احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری صبح امروز سه‌شنبه ۲۴ شهریور به ریاست عباس آخوندی برگزار شد.

در این نشست که محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران دبیری آن را بر عهده داشت در ابتدا با اشاره به دستور کارهای نشست پنجم این ستاد مبنی بر تهیه سند بالادستی تعریف و نحوه مواجهه دستگاه‌های مرتبط با امور شهری با بافت‌های تاریخی شهرها، معرفی اقدامات سازمان بهزیستی کشور در مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیر رسمی کشور و بررسی مشکلات بافت‌های ناکارآمد شهری شهرهای استان اصفهان به تشریح تعریف مورد اتفاق اعضای ستاد ملی بازآفرینی درباره بافت تاریخی پرداخته شد. 

همچنین وزیر راه و شهرسازی نیز درباره لزوم توجه به بافت‌های مرکزی و تاریخی شهرها و لزوم گذار از تفکر مرکزگریزی شهری که در طول سال‌های گذشته از سوی مدیران شهری دنبال می‌شده، سخنانی ایراد کرد.

در ادامه این نشست مدیران عمرانی استان اصفهان شامل مدیرکل راه و شهرسازی این استان، معاون عمرانی استاندار اصفهان و معاون معماری و شهرسازی شهردار اصفهان به معرفی مشکلات بافت‌های تاریخی، فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی این استان پرداختند.

همچنین در این نشست، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور به تشریح برخی فعالیت‌ها، دستاوردها و کمبودهای این سازمان در رسیدگی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی حاشیه‌نشینان شهرهای کشور به نمایندگی از سازمان بهزیستی کشور به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری پرداخت.

گفتنی است در این نشست سیدمحمد پژمان و امیر امینی معاونان وزیر راه و شهرسازی، اعضای هیئت مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، سیدحمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان دیگر دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های عضو ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری نیز حضور داشتند./

نظر شما