شناسهٔ خبر: 119590 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

انقلاب ریلی در هگمتانه با افتتاح راه‌آهن همدان - سنندج/پیشرفت ۶۰ درصدی راه آهن مبارکه-سفید دشت-شهرکرد/ افتتاح خط راه‌آهن خاش- زاهدان

ببینید/  سوت قطار در خاش سیستان و بلوچستان به صدا درآمد از مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به انقلاب ریلی در هگمتانه با افتتاح راه‌آهن همدان - سنندج و پیشرفت ۶۰ درصدی راه آهن مبارکه-سفید دشت-شهرکرد اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

انقلاب ریلی در هگمتانه / تبدیل استان همدان به شاهراه ریلی کشور

اجرای پروژه‌های ریلی استان همدان از جمله راه‌آهن همدان - تهران، همدان - سنندج و همدان - ملایر موجب افزایش ۱۰ برابری طول خطوط ریلی این منطقه تاریخی شده و به نوعی انقلابی در صنعت حمل‌ونقل دیار هگمتانه به شمار می‌آید، تا جایی که می‌تواند این استان را به شاهراه ریلی کشور تبدیل کند.

پیشرفت ۶۰ درصدی راه آهن مبارکه-سفید دشت-شهرکرد

مجری طرح‌ ملی راه آهن اصفهان - شهرکرد از پیشرفت ۶۰ درصدی راه آهن مبارکه-سفید دشت- شهرکرد خبر داد.

سرمایه‌گذاری دو سر سود بخش خصوصی خارجی و داخلی در حمل‌ونقل و ترانزیت ایران

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی ایران را پل ارتباطی روسیه و آسیای میانه به آب‌های آزاد دنیا دانست و گفت: فعالیت اقتصادی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی روسیه در ایران در حوزه‌های حمل‌ونقل، ترانزیت و لجستیک می‌تواند مزایای خوبی برای دو طرف در بر داشته باشد.

مأموریت دستیار رئیس جمهور روسیه برای راه آهن رشت-آستارا و برقی‌کردن اینچه برون- گرمسار

دستیار رئیس جمهور روسیه در مذاکره با وزیر راه و شهرسازی کشورمان اعلام کرد : بر اساس دستور رییس‌جمهور روسیه برای اجرای خط آهن رشت-آستارا و برقی‌سازی خط اینچه برون- گرمسار و افزایش ظرفیت‌های همکاری‌های حمل و نقلی به ایران سفر کرده است.

راه آهن تندرو تهران-قم- اصفهان در دستور کار نشست وزیر با نمایندگان مجلس

وزیر راه و شهرسازی شامگاه روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان در ساختمان شهید دادمان به بحث و بررسی در خصوص تکمیل راه آهن تندرو تهران-قم- اصفهان پرداخت.

راه‌اندازی قطار مسافری از مبدا سمنان، دامغان و شاهرود به مقصد مشهد مقدس

با حضور مدیرعامل راه‌آهن، آیین بهره‌برداری از قطار مسافری سمنان، دامغان و شاهرود به مشهد مقدس برگزار شد.

راه آهن زاهدان - خاش افتتاح شد

راه آهن زاهدان - خاش با حضور معاون اول رییس جمهور، استاندار سیستان و بلوچستان، جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.