شناسهٔ خبر: 119607 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار مرکزی:

اجرای طرح زمستانه و مدیریت بحران نیازمند تعامل همه ادارات دولتی است

طرح زمستانه مدیریت بحران استان مرکزی استاندار مرکزی گفت: مدیریت بحران در راستای اجرای طرح زمستانه، نیازمند تعامل و هم افزایی همه جانبه ادارات دولتی استان مرکزی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی» در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی گفت: در فصل زمستان باید در همه سطوح و در حوزه های حمل و نقل، جاده های ارتباطی و انرژی آمادگی لازم وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: وضعیت عمومی، اکنون به گونه ای است که باید حداکثر تلاش را برای افزایش رضایتمندی مردم به کار گرفت و از هر اقدام که منجر به ایجاد نارضایتی شود پرهیز کرد، بنابراین توجه و تلاش مضاعف نسبت به سنوات گذشته امری ضروری است.

استاندار مرکزی ضمن قدردانی از خدمات دستگاههای اجرایی اظهار داشت: در طرح زمستانه امید است با تعامل و هم افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی دخیل، این طرح با موفقیت به طرح نوروز متصل شود.

مخلص الائمه ادامه داد: مناطق و گردنه های برف گیر شناسایی و آمادگی لازم در این راستا وجود داشته باشد و به زمان بحران و حادثه موکول نشود.

استاندار مرکزی تأکید کرد: در راستای کاهش تلفات و حوادث جاده ای، پلیس راه به هیچ عنوان اجازه تردد به خودروهای فاقد زنجیر چرخ را ندهد و تنها به جریمه اکتفا نشود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز با بیان اینکه در راستای اجرای طرح ویژه راهداری زمستانی اقدامات مربوط به تعمیر و نگهداری ماشین آلات، تجهیزات لجستیکی و تهیه شن و نمک انجام شده است گفت: در مجموع ۲۲۰دستگاه ماشین آلات راهداری و 380 نفر راننده و راهدار آماده و ۳۵ راهدارخانه ( ۲۹ ثابت و ۶سیار) تجهیز و شن و نمک مورد نیاز در انبارها ذخیره‌سازی شده و همچنین در گردنه‌های زالیان و پرندک راهدارخانه‌های جدیدی احداث و آماده افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: روزانه ۶ دستگاه ماشین راهداری اورهال می شود و بررسی وضعیت هشت هزار و ۴۰۰ دستگاه پل و ابنیه در شبکه راه‌های استان در دستور کار ویژه است، بطوریکه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۴۰ دستگاه پل و آبرو که شرایط مناسبی نداشته‌اند تنقیه شده و اجرای دریواسیون برای هدایت آب های سطحی در حاشیه پلها انجام شده است.

وی افزود: در راستای نگهداری و توسعه ابنیه فنی راه‌ها برای پیشگیری از وقوع بحرانهای احتمالی، رادیه و برید ۵۳ دستگاه از پلها بازسازی کامل شده و ۲۷ پل آبرو با استفاده از لوله‌های پیش ساخته بتنی تعریض شده است.

«مهرداد جهانی» با تاکید بر استفاده کاربران جاده‌ای از زنجیرچرخ در مواقع بارش برف و یخبندان گفت: نبستن زنجیرچرخ توسط یک خودرو موجب اختلال در ترافیک طول یک مسیر شده و نهایتا با ترافیک ایجاد شده موجب اختلال در عملیات برفروبی و خدمات راهداری می‌شود.

وی یادآور شد: آموزش‌های لازم و توصیه‌های ایمنی باید در سرتاسر کشور بصورت یکپارچه انجام شود تا مسافرانی که در فصل زمستان از مناطق گرمسیری و جنوبی کشور عازم مناطق سردسیری و کوهستانی می‌شوند حتما تجهیزات ایمنی لازم، سوخت کافی و پوشاک مناسب و گرم و آذوقه خشک به همراه داشته باشند تا در شرایط بحرانی در پی سرمای شدید، برف و کولاک دچار مشکل نشده و سایر خودروهای عبوری را نیز درگیر نکنند.