شناسهٔ خبر: 119630 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با ورود یک دستگاه ناوگان ترکمنستانی به مرز اینچه برون گلستان:

تردد عادی مرزی بین کشور ایران و ترکمنستان پس از ۳۲ ماه وقفه برقرار شد

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: با ورود یک دستگاه ناوگان ترکمنستانی در روز چهارشنبه به پایانه مرزی اینچه برون،تردد مرزی بین کشور ایران و ترکمنستان از طریق این پایانه پس از قریب به ۳۲ ماه وقفه بصورت عادی برقرار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( گلستان)،عادل مصدقی گفت: روز چهارشنبه یک دستگاه ناوگان ترکمنستانی جهت عملیات ترانشیپ کالا (بارگیری از یک کامیون دیگر)بدون هیچگونه محدودیت و طبق روال عادی وارد پایانه مرزی اینچه برون شد.

وی با بیان اینکه این کامیون حاوی ۲۴ تن کاشی و سرامیک بوده، اظهارداشت: پایانه مرزی اینچه برون از اسفند ۹۸ لغایت مهر ۱۴۰۰ (بمدت ۲۲ ماه) بطور یکجانبه از سوی کشور ترکمنستان مسدود بوده و از مهر ۱۴۰۰ تا کنون بصورت محدود و با روش تبادل یدک فعالیت داشته است.

مصدقی گفت: سفر هیات اقتصادی استان به ترکمنستان در اواخر مهرماه سال جاری و دیدارهای دوجانبه و چندجانبه اداره کل و مقامات استان با آژانس حمل و نقل جاده ای استان بالکان ترکمنستان و پیگیری ها و مکاتبات انجام شده با مقامات ارشد سازمانی و کشوری پس از این سفر با مقامات ترکمنستانی در برقراری تردد عادی بین دو کشور تاثیرگذار بوده است.

وی اظهارامیدواری کرد که در آینده ای نزدیک شاهد عبور ناوگان ایرانی و گلستانی از مرز اینچه برون خواهیم بود.

قریب به ۱۱ هزار ناوگان باری هر کدام با میانگین حدود ۲۴ تن وزن در شش ماه نخست امسال از پایانه مرزی اینچه برون بصورت یدک به یدک تردد کردند.