شناسهٔ خبر: 119636 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش پراکنده باران در تهران/ افزایش سرعت وزش باد در هشت استان

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در تهران و افزایش سرعت وزش باد در هشت استان خبر داد.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرایط جوی کشور در روز پنجشنبه، ۱۹ آبان ماه، را تشریح کرد و گفت: امروز برای استان کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و برخی مناطق از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، همدان، غرب لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، گیلان و غرب مازندران و نیمه شمالی و غرب فارس رگبار پراکنده باران را انتظار داریم ک همی‌تواند همراه با وزش باد شدید موقتی باشد.

وی برای فردا، روز جمعه در برخی مناطق از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و سواحل غربی دریای خزر این شرایط را پایدار خواند و اعلام کرد: شنبه در برخی از مناطق نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، روز یکشنبه در برخی مناطق شرقی، شمال شرقی و شرق سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور شاهد رگبار پراکنده خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آرام است، عنوان کرد: امروز اما در کهگیلویه و بویراحمد بارش‌ها از مقادیر بیشتری برخوردار می‌شود و فردا و پس‌فردا شدت بارش‌ها در استان‌های لرستان، شمال خوزستان، غرب اصفهان، غرب چهارمحال و بختیاری افزایش می‌یابد.

نقشینه خاطرنشان کرد: امروز وزش باد در استان فارس، غرب کرمان، جنوب یزد، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، جنوب مرکزی و غرب و جنوب اصفهان سرعت خواهد گرفت که می‌تواند در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به همراه داشته باشد.

وی همچنین از مواج شدن غرب و مرکز خلیج فارس برای امروز خبر داد و اظهار کرد: روز شنبه اما شرق دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز تهران بارش‌های پراکنده در سطح استان را پیش‌بینی کرد و گفت: انتظار داریم بیشینه دما امروز ۱۵ و فردا ۱۷ درجه باشد؛ کمینه دما در مهرآباد نیز به هشت درجه بالای صفر خواهد رسید. دمای کمینه در فیروزکوه اما چهار درجه پیش‌بینی شده است.