شناسهٔ خبر: 119642 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی استان خبرداد:

ساخت ۶هزار واحد نهصت ملی مسکن درکردستان/ تلاش برای بومی سازی مسکن ملی استان

جلسه شورای مسکن استانکردستان مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در نهمین جلسه شورای مسکن استان با اشاره به روند نهضت ملی مسکن در استان گفت : هم اکنون ۶هزار واحد نهضت ملی در استان حال ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان)، جهانگیر الیاسی گفت: برابر برنامه ریزی صورت گرفته، طی چهار سال ۳۶ هزار و ۷۸۱ واحد در استان ساخته می‌شود که ۱۶ هزار واحد آن روستایی، پنج هزار و ۷۶۰ واحد استیجاری، ۱۶ هزار و ۳۷۰ واحد خود مالکی و بافت فرسوده نیز ۱۲ هزار و ۲۲۷ واحد است.

جهانگیر الیاسی سهمیه شهرستان سنندج را ۱۲ هزار و ۸۹۱ واحد و ثبت‌نامی های انجام شده را بیش از ۴۹ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در این شهرستان آمار ثبت‌نام متقاضیان بسیار بیشتر (۳۰۰ درصد) از ظرفیت و سهمیه اعلامی است اما در شهرستان‌هایی مانند بانه و مریوان، به اندازه سهمیه، ثبت نام صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره لزوم همکاری دستگاههای دولتی برای انتقال اراضی مازاد گفت: برای جلوگیری از افزایش هزینه تمام شده واحدها از جمله تورم سالیانه، تامین زمین برای ساخت مسکن ملی در سال جاری و سال آینده ضروری است.

وی یادآور شد: سیاست ما واگذاری زمین به گروه‌های چهار نفره است که متقاضیان به تناسب توان مالی خود ساختمان را تکمیل می‌کنند.

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان از همکاری همه دستگاهها، تشویق مردم به استفاده از وام در ۲مرحله قبل وبعد از سفت کاری، کمک به رفع معارضین توسط دستکاه های مرتبط ، تامین وجذب منابع مالی در حد سالیانه ۵۰۰میلیارد تومان برای آماده سازی واستفاده از پتانسیل پیمانکاران، به عنوان شروط اولیه برای تحقق این پروژه عظیم ۱۲۰هزار میلیارد تومانی در کردستان تاکیدکرد.