شناسهٔ خبر: 119661 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جریان بازدید میدانی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی مطرح شد؛

اختصاص ۲۰۰میلیارد تومان برای ایمن سازی پروژه کمربندی پاکدشت/ در دستور کار قرار گرفتن رفع مشکل ۱۰ ساله شهرک امیرالمومنین

وزیر رئیس جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی با حضور در شهرستان پاکدشت از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه‌ها و مشکلات این شهرستان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح روز پنجشنبه، ۱۹ آبان‌ماه، در قالب بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان تهران، به همراه رستم‌قاسمی، وزیر راه و شهرسازی از پروژه کمربندی جنوبی پاکدشت به عنوان پروژه‌ای ملی بازدید و از نزدیک در جریان روند پروژه‌ قرار گرفت.

بنابر این گزارش در بازدید از پروژه کمربندی پاکدشت به طول ۳۲ کیلومتر، مقرر شد در راستای ایمن‌سازی این محور مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تخصیص یابد، چراکه پروژه مذکور نقش مهمی در توسعه عمران و رشد اقتصادی منطقه جنوب شرق دارد و سبب کاهش ترافیک مناطق صنعتی منطقه خواهد شد. این درحالی است که اکنون ١٠ کیلومتر از این مسیر اجرا شده است.

همچنین شهرک امیرالمومنین (ع) که با مشکلات متعددی از جمله منع قانون فروش، تداخل با منطقه حفاظت شده جاجرود و مشکلات مالکیتی روبه‌رو شده است، از دیگر پروژه‌های این سفر استانی بود که رییس جمهور به همراه وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل نقلی کشور از نزدیک در جریان مشکلات آن قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، معاونت معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای رفع مشکل جمع کثیری از شهروندان شهرستان پاکدشت، برآن شدند فارغ از موضوع مالکیت، موضوع را در طرح جامع پیگیری کنند و خط محدوده بازنگری شهر به عنوان سند میان کار توسط اداره کل راه و شهرسازی در کوتاه‌ترین زمان تهیه شد و اکنون در دستور کار کارگروه امور زیربنایی قرار دارد و در شورای برنامه‌ریزی استان و سپس به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال خواهد شد.

تحقق این امر اما منوط به تایید اداره کل محیط زیست یا سازمان محیط زیست کشور دارد و وزارت راه و شهرسازی بسته پیشنهادی خود را ارائه کرده است و سند میان‌کار از بازنگری طرح جامع پاکدشت در کارگروه امو زیربنایی استان تهران مطرح و با کلیات آن موافقت شده است.