شناسهٔ خبر: 119663 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

طی سفر به استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود؛

افتتاح راه آهن زاهدان- خاش با حضور معاون اول رئیس جمهور

ریل‌گذاری معاون اول رئیس‌جمهور با حضور در استان سیستان و بلوچستان پروژه راه‌آهن زاهدان- خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر ر اافتتاح خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، صبح روز پنجشنبه، ۱۹ آبان ماه، از طریق فرودگاه ایرانشهر وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

معاون اول رئیس جمهور در بدو ورود به فرودگاه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سیستان و بلوچستان جزو استان‌هایی است که هم رهبر معظم انقلاب به آن علاقه خاصی دارند و هم همه مسئولان نسبت به رفاه مردم و مسائل عمرانی این استان حساس هستند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان و مصوبات آن سفر، عنوان کرد: امروز برای پیگیری این مصوبات، اتخاذ تصمیمات جدید و افتتاح پروژه‌هایی که به سرانجام رسیده وارد سیستان و بلوچستان شدم.

مخبر با تاکید بر اینکه در حوزه اشتغال، مسکن، بهداشت و درمان و سایر حوزه‌ها کارهای بزرگ و خوبی انجام شده است، عنوان کرد: البته این اقدامات کافی نیست و حتما در این سفر کاستی‌های استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در مورد آن تصمیم گیری می شود تا بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری به مردم عزیز و غیرت مند و ولایت مدار این استان ارائه دهیم.

معاون اول رئیس جمهور به منظور بررسی روند اجرای پروژه‌های عمرانی، افتتاح راه آهن زاهدان- خاش، بهره‌برداری از پروژه "سیمان تیس" و افتتاح مرکز درمان ناباروری سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده است.

در این سفر مقرر شده است پروژه راه‌آهن زاهدان- خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر، به عنوان یکی از قطعات خط ریلی استراتژیک چابهار- میلک- سرخس افتتاح شود.