شناسهٔ خبر: 119678 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر/تداوم بارش‌ها تا روز یکشنبه

بارش برف کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش برف در ارتفاعات و نقاط سردسیر و تداوم بارش‌ها تا روز یکشنبه

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، برای امروز جمعه، ۲۰ آبان ماه، در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، غرب استان‌های اصفهان و فارس، بارش باران را پیش‌بینی کرد و گفت: این وضعیت گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه خواهد بود و در ارتفاعات و نقاط سردسیر به صورت بارش برف رخ می‌دهد.

وی از بارش باران در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران خبر داد و اعلام کرد: بارش‌ها امروز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، جنوب اصفهان و لرستان شدت بیشتری خواهد داشت و فردا از شدت بارش‌ها در این مناطق کاسته می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در استان‌های ساحلی خزر، مناطقی از استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، مرکز، شرق و شمال شرق رگبار باران را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: روز یکشنبه اما در شرق دریای خزر، شمال شرق، ارتفاعات کرمان، یزد و هرمزگان و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های مرکزی، قم، لرستان، چهار محال و بختیاری بارش پراکنده را انتظار داریم.

نقشینه خاطنشان کرد: روز دوشنبه بارندگی در ارتفاعات استان‌های کرمان و هرمزگان دور از انتظار نیست و سایر مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی ایران به تدریج در غرب سواحل دریای خزر افزایش ابر را شاهد هستیم، تصریح کرد: در این شرایط بارش‌ها مجدد آغاز خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز تهران بارش پراکنده باران را پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دما در پایتخت امروز به ۱۶ درجه و کمینه دما امروز صبح ۹ درجه و فردا صبح  به ۷ درجه خواهد رسید.