شناسهٔ خبر: 119710 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی اطفاء حریق مخازن سوخت در شرکت پالایش نفت آبادان

اطفای حریق مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت:‌ برای اولین بار و به پیشنهاد بنادر آبادان با هدف افزایش دانش و توان عملیاتی آتش نشان بنادر سه‌گانه آبادان، دوره آموزشی اطفاء حریق مخازن ذخیره سازی سوخت در شرکت پالایش نفت این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مالکی زاده، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت: برای اولین بار و به پیشنهاد بنادر آبادان با هدف افزایش دانش و توان عملیاتی آتش نشان بنادر سه گانه آبادان، دوره آموزشی اطفاء حریق مخازن ذخیره سازی سوخت و آشنایی بیشتر با روش‌های مهار آتش سوزی مخازن، در شرکت پالایش نفت این شهرستان برگزار شد.

وی با تاکید بر اهمیت سطح بالای ایمنی، توان عملیاتی و دانش آتش نشانان و سایر واحد های مرتبط با مدیریت بحران، به خصوص آتش سوزی، عنوان کرد: این دوره پس از پیگیری و انجام هماهنگی‌ها و همکاری شرکت پالایش نفت آبادان برگزار شد و در این دوره آموزشی چهار روزه که به صورت تئوری و عملی و برای اولین بار در میدان تمرین آتش‌نشانی شرکت پالایش نفت آبادان به اجرا در آمد، از اساتید آتش نشانی بندر امام خمینی (ره) بهره گیری شد.

مالکی‌زاده با بیان اینکه ۵۰ نفر از آتش نشانان سه بندر آبادان، اروندکنار و چوئبده و همچنین اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در این دوره شرکت داشتند، اظهار کرد:: در مرحله عملیاتی این دوره از خودروی سنگین اطفای حریق، سیستم آبرسانی تحت فشار و نازل‌های آب‌ده استفاده شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر بنادر و دریانوردی آبادان خاطرنشان کرد: با توجه به این دوره آموزشی برگزار شده، جهت حفظ تعاملات دو جانبه بنادر و شرکت پالایش نفت آبادان مقرر شد، مانوری مشترک روی اسکله سوختگیری جدید الاحداث پالایشگاه آبادان برگزار شود.