شناسهٔ خبر: 119711 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

تداوم بارش‌ها طی امروز و فردا در بیشتر استان‌های کشور/هوای امروز تهران و کرج برای گروه‌های حساس ناسالم است

هواشناسی باران

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام وضعیت جوی امروز شنبه بیست و یکم آبان‌ماه گفت: در مناطقی از خوزستان، لرستان، ایلام، جنوب همدان، مرکزی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، اصفهان، یزد، شمال کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات تهران و سمنان نیز بارش باران و گاهی وزش باد را شاهد خواهیم بود و فردا این بارش‌ها در جنوب یزد، کرمان، شمال و شرق فارس و ارتفاعات جنوب غرب اصفهان ادامه دارد.

وی افزود: فردا در گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.

به گفته گودرزی، شدت بارش‌ها برای امروز در شرق و شمال شرق خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب و جنوب اصفهان در حد هشدار نارنجی بوده و سبب جاری شدن روان آب‌ها، آب گرفتگی معابر و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها در این مناطق می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: امروز و فردا در تهران و شهر کرج هوا آلوده است، این شرایط در مناطق پر تردد تشدید شده و وضعیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم خواهد بود.

گودرزی گفت:‌ امروز آب‌های دریای خزر و شمال خلیج فارس و فردا و پس فردا خزر و خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

وی شهرهای دهگلان و هزارکانیان واقع در استان کردستان را با کمینه دمای منفی ۳ درجه سردترین نقاط کشور اعلام کرد و گفت: در میناب و پارسیان استان هرمزگان نیز بیشینه دما به ۳۶ درجه بالای صفر رسید و گرم‌ترین نقاط کشور شدند.

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی تهران را همراه با غبار محلی و در برخی ساعات افزایش ابر و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای پایتخت به ۱۰ درجه بالای صفر می رسد.