شناسهٔ خبر: 119714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف افزایش ایمنی راه های گلستان:

راهداری ضربتی ۳۴۷ کیلومتر از راه های علی آباد در حال اجراست

راهداری گلستان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان علی آباد کتول اعلام کرد: ۳۴۷ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و بزرگراهی حوزه استحفاظی تحت پوشش طرح راهداری ضربتی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، غلامرضا ابراهیمی گفت: طرح راهداری ضربتی محورهای ارتباطی شهرستان از اواسط شهریورماه سال جاری در سه بخش عملیات امور اجرایی، ایمنی و حریم راه ها و حقوقی و بخش حمل و نقل اجرا شده است.

به گفته وی، در بخش امور اجرایی رفیوژمیانی و کناره نیوجرسی و پل ها از خاک و نخاله با کمک ۵۰۰ نفرروز پاک سازی و جاروکشی شد , تسطیح حریم و شانه خاکی راه ، علف تراشی و نی زنی بطول ۱۵۰ کیلومتر صورت گرفت.

ابراهیمی ادامه داد: پاک سازی مسیر آبهای سطحی و ایجاد قنو در بزرگراه فاضل آباد-مهدی آباد ، کمربندی و محورهای کوهستانی،لکه گیری با آسفالت گرم و رودمیکس به میزان ۲۰۰ تن، لایروبی دهانه پل ها و آبروها به میزان ۵۰ دستگاه و اصلاح نقاط رانشی با خاکبرداری و کوه بری در راه روستایی چلی سفلی و علیا ، لوکال ، نرسو،وسیع سر ، ریگ چشمه ، طاویر ، خاک پیرزن،شیرین آباد،افراتخته به میزان ۳۸۰۰ متر مکعب و نظافت تابلو و علائم پس از هر بار بارندگی در حوزه استخفاظی به میزان ۵ مرحله بطول ۲۵۰کیلومتر از اقدامات دیگر این بخش به شمار می رود.

ابراهیمی افزود: کابل کشی و برقراری مجدد روشنایی در بزرگراه به طول ۳ کیلومتر، بتن ریزی بر روی کابل های روشنایی بزرگراه به میزان ۳۰۰ تن، خط کشی راه های اصلی و فرعی به طول ۵۲ کیلومتر، ایمن سازی مجدد محدوده کارگاهی فاضل آباد و سنگدوین پس از هر بار سرقت و یا تخریب (۵ مرحله) برخی از اقدامات ایمنی و حریم راههاست.

وی از جوشکاری پایه تابلو به گاردریل ها در محدوده کمربندی علی آباد به طول ۲۶ ، تعمیر گاردریل ها در ۷ نقطه شامل ۴۰ عدد صفحه گارد و ۲۰ عدد پایه و بشکه های ایمنی به تعداد ۵ عدد و میله های ترافیکی معیوب و آسیب دیده به تعداد ۱۰۰ عدد در حوزه استحفاظی و نصب چراغ ها و فلش های مسیرنمای سولار در محل دوربرگردان های فاضل آباد و زرین گل به تعداد ۱۶ عدد بعنوان بخشی دیگر از اقدامات این بخش نام برد.

به گفته ابراهیمی، رنگ آمیزی ۸ فقره سرعت کاه و ۱۰۰ عدد چشم گربه ای و ۲۰۰ عدد پایه تابلوهای ایمنی،جمع آوری ۵۰ مورد از دستفروشان حریم راه و جلوگیری از ۵ مورد ساخت و ساز غیر مجاز ، اصلاح۲ مورد از تابلوهای محدودیت سرعت قبل از دوربین های کنترل سرعت و انسداد یکصد مورد از محل های عبور غیرمجاز ادوات کشاورزی در جزیره کمربندی نیز بخشی دیگر از فعالیت های اجراشده در طرح است.

وی یادآورشد که ۳۰ مورد بازدید نیز از مجتمع های خدماتی و رفاهی و شرکت های حمل کالا و مسافر در قالب این طرح بعمل آمد.