شناسهٔ خبر: 119742 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری و توسعه بافت شهری زنجان:

در صورت تامین نیازهای روبنایی خدماتی، مانع جدی از سر راه اتمام و بهره‌برداری پروژه ها برداشته خواهد شد

افشاریان کارگزار غرب زنجان مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری و توسعه بافت شهری زنجان، حجم کار در پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان را بسیار زیاد اعلام کرد و گفت: باید نیروی کار در بخش‌های مختلف ساخت و ساز مسکن از جمله اسکلت کار، نما کار و کاشی کار در استان به کارگیری شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، حبیب الله افشاریان، در بازدید معاونین هماهنگی امور عمرانی و اقتصادی استانداری زنجان و سرپرست جدید اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان از آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در غرب زنجان  بر لزوم برگزاری چنین جلساتی با حضور معاونین استاندار زنجان تاکید کرد و گفت: برگزاری منظم جلسات باعث رفع سریع مشکلات سر راه پروژه‌های نهضت ملی مسکن می‌شود.

وی ابراز کرد: پروژه‌های مسکن ملی خوشبختانه در غرب زنجان به نقطه‌ای رسیده که باید به تامین زیر ساختها توجه بیشتری شود تا بتوانیم با برنامه ریزی واحدها را به متقاضیان تحویل بدهیم.

مدیرعامل کارگزاری پروژه های نهضت ملی مسکن در غرب زنجان ، با اشاره به اینکه این  کارگزاری در چهار سایت پروژه‌های نهضت ملی مسکن را اجرا می‌کند، گفت: پروژه‌های در حال اجرا شامل «کوی ارغوان» به تعداد ۱۹۲ واحد است و خوشبختانه تا پایان سال امکان تحویل وجود دارد و اسکلت و دیوار چینی تمام شده و در مرحله نازک کاری است و مشکل خاصی در این پروژه وجود نداشته، قرار داد مشترکی با بانک بسته شده است.

افشاریان، در معرفی پروژه «ثمین دو» بیان داشت: پروژه «ثمین دو» ۵۸۴ واحدی در ضلع شمال غربی پروژه ثمین یک، قرار دارد و پیمانکار این پروژه شرکت زنگان پرشیا بوده و خرداد ماه سال ۱۴۰۰ این پروژه تحویل گرفته شد و ۲۹ بلوک از این سایت در مرحله اتمام نازک کاری و نما است.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال جاری ۲۳۲ واحد مسکونی از این سایت به متقاضیان واگذار شود و اگر شرایط جوی اجازه بدهد بخشی از این پروژه تا دهه فجر به متقاضیان تحویل داده شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری و توسعه بافت شهری زنجان، افزود: در این سایت تاسیسات آب اجرا شده و شبکه فاضلاب در برنامه اجرا است و برق رسانی دو سایت هم در نظر گرفته شده و گاز رسانی را هم شرکت گاز از طراحی تا اجرا را انجام می‌دهد و قرار داد آسفالت معابر و خیابان‌ها هم بسته شده است.

افشاریان با بیان اینکه همچنین در بخش غربی شهر زنجان پروژه ۱۰۵ واحدی اعضای نیروی انتظامی هم در دست اجرا است، تصریح کرد: سایت ۱۰۵ واحدی کوی انتظام در قالب سه بلوک ۱۰ طبقه اجرا می‌شود و اسکلت رو به اتمام است و پیمانکار آن شرکت آرمان اندیش است و برای کارکنان نیروی انتظامی در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود.

وی سایت چهارم غرب زنجان را کوی زیتون عنوان و با تاکید بر اینکه کوی زیتون از سایت‌های بزرگ غرب زنجان است ، افزود: هفت هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی  در کوی زیتون در حال ساخت است که  در مجموع با سهمیه سایر دستگاه‌های اجرایی تعداد واحدهای ساخته شده در این سایت  به ۹ هزار واحد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری و توسعه بافت شهری زنجان، با بیان اینکه ۳۰ پیمانکار در این سایت فعالیت می‌کنند، گفت: در این سایت دو سازنده بزرگ به نام های شرکت پارسابان تهران و زنگان پرشیا فعالیت می‌کنند و زون a به تعداد ۸۶۶ واحد پیشرفت فیزیکی خوبی دارد که از خردادماه و شهریورماه سال آینده تحویل متقاضیان می‌شود و امیدواریم زون b را هم از سال آینده به متقاضیان واگذار کنیم.

افشاریان تصریح کرد: افزود: زون های f۱، f۲، f۳ که مجاور کمربندی هستند بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مشکل این پروژه و زون e این است که هنوز بانک مسکن تسهیلات را برقرار نکرده چرا که وقتی تسهیلات از یک هزار و ۵۰۰ واحد بیشتر شود به تهران ارجاع داده می‌شود و پروسه کار سخت شده و روند اجرای پروژه‌ها را کند می‌کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری و توسعه بافت شهری زنجان با بیان اینکه در این سایت وسیع‌ترین مطالعات ژئوتکنیک انجام شده است، به موضوع کنترل کیفی و آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه مکانیک خاک اداره راه و شهرسازی برای آزمایش خاک و مصالح واحدهای نهضت ملی مسکن انتخاب شده است که مطالعات ژئوتکنیک را در سطح وسیع انجام داده و هم نظارت کیفی برای بحث مصالح اعم از بتن، میلگرد و غیره را انجام می‌دهد که به صورت مقیم و در قالب ایستگاه در کارگاه‌ها مستقر است و همکاری بسیار خوبی دارند.

افشاریان با بیان اینکه با شرکت آب منطقه‌ای مشکل جدی داریم، افزود: باید این شرکت در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن همکاری لازم را مد نظر قرار دهد.

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری و توسعه بافت شهری زنجان، بر لزوم تامین نیازهای روبنایی شامل آموزشی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی در این پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: برای تحقق این امکانات ارگان‌های متولی همکاری لازم را انجام دهند و از سیستم بانکی تقاضا داریم به اندازه متقاضی سهم مشارکت خود را وارد کند.

افشاریان بیان داشت: از تمام شرکتهای خدمات رسان درخواست می‌شود در اجرای روند سریع پروژه‌های نهضت ملی مسکن تمهیدات و اقدامات لازم را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه طی ۶ ماه گذشته دستمزدهای نیروی کار بخش مسکن در استان زنجان دو برابر شده است، گفت: دستمزد اسکلت کار به افزایش دو برابری رسیده است و از استان‌های همجوار اسکلت کار در پروژه‌ها مسکن ملی مشغول به کار هستند.

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری و توسعه بافت شهری زنجان، با بیان اینکه ظرف سه هفته گذشته قیمت یونولیت از ۸۵ هزار تومان به ۵۶۰ هزار تومان رسیده است، افزود: قیمت یونولیت در اختیار دولت است و باید قیمت را کنترل کند و قیمت سیمان تیرماه سال گذشته از ۳۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان رسیده است.

افشاریان حجم کار در پروژه‌های نهضت ملی مسکن را بسیار زیاد اعلام کرد و گفت: باید نیروی کار در بخش‌های مختلف ساخت و ساز مسکن از جمله اسکلت کار، نما کار و کاشی کار در استان به کارگیری شود