شناسهٔ خبر: 119769 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

۲۹ آبان، مانور روز بدون حادثه در خراسان شمالی برگزار می شود

جلسه کمیسیون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان از برگزاری مانور روز بدون حادثه در ۲۹ ماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، محمد مشتری گفت: ۲۹ آبان روز جهانی یادمان قربانیان سوانح رانندگی است و به همین مناسبت مانور روز بدون حادثه با مشارکت این اداره کل، پلیس راه، مدیریت بحران، اورژانس و هلال احمر برگزار می شود.

وی به آمادگی زمستانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اشاره کرد و افزود: اقدامات لازم در خصوص تامین، تعمیر و تجهیز ماشین آلات زمستانی، نیروی انسانی، شن و نمک و… انجام شده و دنبال افزایش آن هستیم.

وی با بیان این که جلسه هماهنگی راهداری زمستانی با روسای ادارات و پلیس راه های خراسان شمالی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: جلسه هماهنگی زمستانی با استان همجوار گلستان نیز برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تصادفات جاده ای در محور بجنورد _ باباامان اشاره کرد و گفت: جمع آوری گاردریل های رفوژ میانی این مسیر و نصب نیم نیوجرسی به منظور ارتقای ایمنی و همچنین مبلمان جاده ای  در دستور کار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهارکرد: باید گزارش های پلیس راه در خصوص تصادفات جاده ای به طور کارشناسی شده بررسی و طی برنامه زمان بندی برطرف شود. 

رشیدی افزود: باید هر دو هفته یک بار، نظارت عالی در حوزه راه های استان داشته باشیم، تا زمانی که تصادف رخ می دهد علت آن را بررسی و مشکل را برطرف کنیم و این موضوع در شورای همتا و ایمنی راه باید مدون باشد. 

وی اضافه کرد: با توجه به این که تعداد تصادفات منجر به فوت در بیمارستان های استان نسبت به میانگین کشور زیاد است علت به شکل کارشناسی شده توسط دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، پزشکی قانونی و اورژانس  بررسی و اعلام شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مصوبه های جلسه گذشته بررسی و علت تامه تصادفات در استان از سوی پلیس راه و گزارش پزشکی قانونی ارائه شد.