شناسهٔ خبر: 119788 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد؛

آغاز فرآیند تخلیه دو فروند کشتی حامل کالای اساسی گندم/ پهلودهی ۳۸ فروند کشتی کالای اساسی از ابتدای سال تاکنون

تخلیه گندم مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز فرآیند تخلیه دو فروند کشتی حامل کالای اساسی گندم به میزان ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ تن در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ حسین عباس‌نژاد، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در تشریح آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی در بزرگترین بندر تجاری ایران، با بیان اینکه در حال حاضر دو فروند کشتی گندم در اسکله‌های ۱۴ بندر شهید رجایی در حال تخلیه کالا هستند، گفت: میزان واردات گندم از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۲۲۳ تن است که ۷۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش واردات گندم به ثبت رسیده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت حضور کشتی‌های حامل کالای اساسی در لنگرگاه بندرعباس نیز عنوان کرد: در حال حاضر ۱۱ فروند کشتی به مجموع تناژ ۶۸۵ هزار و ۳۹۶ تن درحال طی کردن فرآیند اسناد خود برای پهلودهی در اسکله‌های ویژه کالای اساسی هستند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه این ۱۱ کشتی شامل دو فروند کشتی ذرت، دو کشتی جو و هفت فروند دیگر نیز حامل کالای استراتژیک گندم است،‌اظهار کرد: از ۶۸۵ هزار و ۳۹۶ تن کالای اساسی در این ۱۱ کشتی، ۴۳۷هزار و ۲۲۱ تن گندم، ۱۳۴هزار و ۵۵ تن جو و ۱۱۴هزار و ۱۲۰تن نیز ذرت است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸ فروند کشتی حامل انواع کالای اساسی به مجموع تناژ دو میلیون و ۳۵ هزار و ۴۹۰ تن پهلودهی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت دهم درصد کاهش داشته است.