شناسهٔ خبر: 119805 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری صورت گرفت؛

اجرای ۱۵۳ هزار متر مربع لکه گیری در جاده های خراسان جنوبی

لکه گیری.jpeg رییس اداره نگهداری راه ها و ابنیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از اجرای ۱۵۳ هزارمترمربع لکه‌گیری در قالب ۱۴ هزارو ۱۰۰ تن آسفالت در جاده های استان از ابتدای سال تاکنون خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، محمد علیزاده، رییس اداره نگهداری راه و ابنیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: عملیات لکه گیری  به مساحت ۱۵۳ هزار متر مربع در محورهای مواصلاتی استان  از ابتدای  سال تا کنون اجرایی شده است.

وی افزود: برای اجرای این پروژه ها بالغ بر ۷۰۰ تن قیر مصرف و اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رییس اداره نگهداری راه و ابنیه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عملیات ها در محورهای اصلی ، فرعی و روستایی انجام شده است ، اظهار کرد: حفظ و نگهداری راه های ارتباطی در جهت بالا بردن ایمنی راه ها از اولویت‌های کاری این اداره است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ما به لحاظ وضعیت آب و هوایی با آن مواجه هستیم خرابی سطح رویه راه ها است که اختلاف دما در فصول مختلف و بعضا شبانه روز موجب تشدید در سرعت و میزان خرابی رویه آسفالت شده است.

وی یادآور شد: به منظور رفع این مشکل هر ساله به شکل مستمر در طول سال اقداماتی از جمله انواع روکشهای آسفالت ، لکه گیری و چاله پرکنی انجام می‌شود تا ضمن بهبود وضعیت راه ها و نگهداری مناسب آنها از خرابی بیشتر نیز جلوگیری شود.