شناسهٔ خبر: 119810 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۷ماهه گذشته انجام شده است:

جابجایی بیش از۸۴ هزار نفر مسافر از شهرستان خلخال

اتوبوس - سیستان و بلوچستان رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان خلخال گفت:بیش از ۸۴ هزار نفر مسافر در ۷ ماهه گذشته از شهرستان خلخال جابجا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ازاردبیل،معروف خسروی در بازدید از شرکت های مسافربری این شهرستان با بیان اینکه این میزان مسافر توسط۲۶ دستگاه اتوبوس و ۵۹ دستگاه سواری از شهرستان خلخال به مقاصد مختلف جابجا شده اند گفت:این تعداد جابجایی مسافر در قالب ۱۸ هزار و ۱۲۵ سفر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۱۴۵ هزار تن کالا توسط ۳ شرکت حمل ونقل کالا وبارنیز از این شهرستان جابجا شده تصریح کرد:۱۳ هزار و ۸۹۵ برگ بارنامه در ۷ ماهه گذشته در شهرستان خلخال صادر شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان خلخال حفاظت و صیانت از حریم راه را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و خاطرنشان شد:با حضور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد گشت راهداری در حریم تاکنون از ۱۰۷ مورد تجاوز به حریم راه جلوگیری شده،۵مورد ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی و قلع وقمع ،۲۰ مورد از دکه های غیرمجاز جمع آوری و با اخذ۱۴ مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز اقدام شده است.

خسروی در جهت ایجاد منظره خوشایند و جلوگیری از تجاوز به حریم راه آزاد سازی ۲۱۰ کیلومتر از حریم راه این شهرستان را در ۷ ماهه گذشته یادآور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده راهداران با استفاده از ۵ هزار تن آسفالت سرد و گرم راههای اصلی،فرعی و روستایی شهرستان خلخال را لکه گیری کرده اند.

وی در جهت آگاهی دهی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین راهور در جاده از تهیه، نصب و تعمیر ۶۳ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و ۱۲ عدد بنر اطلاعاتی در سطح جاده های این شهرستان خبرداد و بیان کرد: دراین مدت ۴۷۱مورداز تابلوهای تبلیغاتی و علائم فرسوده توسط راهداران برچیده شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان خلخال نگهداری۸۷ پایه چراغهای چشمک زن، تنقیه و پاکسازی ۳۱۹ دستگاه دهانه پل، شستشوی ۷۵ موردحفاظها و نرده پلها، پاکسازی ۸۵۰ متر مکعب نخاله و زباله از حریم راه و ورودی روستاها، رنگ آمیزی ۱۸۰ مورد ازسرعت کاهها، نصب و تعمیر۲۵۰شاخه گاردریل، پاکسازی سطح راه از مواد زائد و لاشه حیوانات به تعداد ۲۰۰ مورد و همچنین رنگ آمیزی۵۸۲ عدداز پایه تابلو علائم و پایه چراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در۷ ماهه گذشته برشمرد.

خسروی گفت:در مدت یاد شده راهداران بطور مستمر در جهت آشکارسازی و کاهش تصادفات از ۳هزار و۸۰۰ متر روشنایی نگهداری کرده و هزار و۲۰۰ عدد علائم ایمنی در راههای شهرسان خلخال نصب کرده اند.