شناسهٔ خبر: 119819 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:‌

روند تامین زمین در پروژه‌های نهضت ملی افزایشی است

مهرداد آهکی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، از روند افزایشی تأمین زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)مهرداد آهکی با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار واحد برای استان کرمانشاه در طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هزار کرمانشاهی متقاضی دریافت مسکن ملی بودند که بعد از پالایش اولیه ۵۷ هزار نفر دارای شرایط اولیه تشخیص داده شدند و در حال تکمیل مدارک خود هستند.

مهرداد آهکی از تأمین ۶۰ درصد زمین برای احداث طرح ملی مسکن خبر داد و گفت: اگر درخواست‌های بیشتری از طرف متقاضیان باشد، نیازمند تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی هستیم و در همین راستا برنامه‌هایی را تدوین و احتمالات را در نطر گرفته‌ایم.

مهرداد آهکی از دستگاه‌های اجرایی خواست که طبق قانون جهش تولید مسکن، اراضی مازاد خود را معرفی کنند و گفت: طبق همین قانون جهش تولید مسکن، اولویت واگذاری به کارکنان دستگاه‌هایی است که زمین مازاد خود را در اختیار این طرح قرار داده اند و مازاد تولید در اختیار مردم قرار می گیرد و این امر باعث تمایل بیشتر دستگاه‌های اجرایی برای همکاری بیشتر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از تملک ۲۷۰۰ هکتار از اراضی خارج از محدوده شهر با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی خبر داد و تأکید کرد: ۱۷۰ هکتار از اراضی محدوده شهری را شناسایی شده و تعدادی از دستگاه‌های اجرایی آمادگی خود را جهت معرفی زمین‌ها اعلام کرده‌اند ولی توقع داریم دستگاه‌های دیگر نیز با همکاری‌های بیشتر، زمینه تامین زمین این طرح را فراهم کنیم.

آهکی میزان وام کلانشهرها را ۴۰۰ میلیون و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون اعلام کرد و گفت: در راستای همکاری بیشتر با متقاضیان، طبق برنامه ریزی‌ها مقرر شد که آورده متقاضیان در آخرین مراحل ساخت مطالبه شود تا فشاری به اقشار کم‌درآمد اعمال نشود تا بتوانند ۴۰ میلیون اول آورده را تأمین کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: ۸ هزار متقاضی توانسته‌اند اولین آورده ۴۰ میلیونی را به حساب اعلام شده واریز کنند.

آهکی طرح‌های در حال احداث شهر کرمانشاه را پروژه ۱۲ هزار واحدی سراج، پروژه ۵ هزار و ۴۰۰ واحدی دولت‌آباد، پروژه ۴ هزار واحدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پروژه شهرک مرادآباد اعلام کرد و گفت : در شهرستان‌ها پروژه ۴۹ هکتاری اسلام آباد غرب نیز ۳ هزار واحد در حال احداث است.