شناسهٔ خبر: 119858 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در دیدار با رسانه ها مطرح کرد:

رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۴۱ خراسان شمالی

دیدار رسانه شکایات مردمی در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از طریق سامانه ۱۴۱ خراسان شمالی رسیدگی می شود و رسانه ها نیز می توانند مشکلات و شکایات مردمی را به این اداره کل منعکس کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در دیدار با خبرگزاری های فارس، شبستان و ایرنا و پایگاه خبری پارتیان امروز گفت: مجموعه رسانه ها می توانند در کنار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان باشند و با انعکاس مشکلات مردمی بتوانیم آن ها را برطرف کنیم و در جهت توسعه استان گام برداریم.

محمد مشتری افزود: اعتبارات سفر هیئت دولت به استان و محرومیت زدایی برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار ، همچنین اولویت با پروژه های دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و امیدواریم به همان نسبت که جلوتر می رویم روستاهای بالای ۲۰ خانوار که شامل ۱۸۴ روستاست آسفالت کنیم.

رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۴۱ خراسان شمالی

وی به پراکندگی بالای روستاها در استان اشاره کرد که این موضوع باعث شده جمعیت برخوردار از راه آسفالت روستایی در یک مسیر کم باشد.

این مسئول در خصوص بهره برداری از باند جنوبی محور بجنورد - جنگل گلستان (خندقلو) نیز اظهارکرد: پیمانکار مشغول کار روی این پروژه است و اگر شرایط جوی اجازه دهد، سعی می کنیم در کمترین زمان ممکن آن را به بهره برداری برسانیم.

مشتری ادامه داد: پیگیری و تکمیل راه های روستایی با توجه به این که شاخص استانی نسبت به میانگین کشوری پایین تر است در دستور کار قرار دارد تا این شاخص را ارتقا بدهیم ضمن این که بازسازی ناوگان راهداری، مسافری و باری، تامین روشنایی، احداث مجتمع های خدماتی رفاهی، ایمن سازی جاده، تابلوهای تبلیغاتی در حاشیه جاده، بهسازی رویه راه ها و رفع نقاط پرحادثه از جمله اقداماتی است که آن ها را پیگیری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت رویه راه های استان به خصوص در راه های اصلی و شریانی باید به گونه ای باشد که کاربران جاده ای کمترین مشکل را داشته باشند.

افزایش سرقت تابلو علائم

به گفته وی بیشترین تصادفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری و گاهی ۵ کیلومتری ورودی شهرها رخ می دهد که تعداد کاربری هایی که در حاشیه جاده احداث می شود، تردد عابر پیاده و موتورسیکلت و تغییر رفتار جاده ای را می توان از جمله عوامل آن برشمرد.

وی با اشاره به افزایش سرقت تابلو علائم و پایه گاردریل در حاشیه جاده ها افزود: به همین دلیل خط کشی  محورها مدنظر است تا سرقت و خطرات ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، هزینه نگهداری از کامیون ها بالاست همچنین کمبود قطعات و کمیاب بودن قطعات اصل از جمله مشکلات این حوزه است.

مشتری اضافه کرد: سن ماشین آلات راهداری ۲۲ سال به بالاست و عمر ناوگان باری نیز بالای ۲۵ سال است.

رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۴۱ خراسان شمالی

او با اشاره به ساماندهی مسیرها در شهرک حمل و نقل بجنورد اظهارکرد: اداره کل راه و شهرسازی مسیر سیلاب در این منطقه را مطالعه می کند تا این مسیر را انحراف دهیم و ۵ شرکت حمل و نقل باقی مانده نیز بتوانند با برطرف شدن مشکلات در این مکان مستقر شوند.

وی افزود: با توجه به بازدید و ورود استاندار به موضوع شهرک حمل و نقل امیدواریم مشکلات این شهرک برطرف شود.