شناسهٔ خبر: 119863 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

خانه‌دار شدن همه مردم چشم انداز وزارت راه و شهرسازی است

دویست و یکمین جلسه شورای مسکن استان کرمانشاه مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای چشم انداز آینده استان در تولید مسکن برای همه متقاضیان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، مهرداد آهکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه یکی از مشکلات طرح مسکن مهر که به طولانی شدن این پروژه و نارضایتی متقاضیان منجر شد را عدم وجود زیرساخت‌های ناشی از دور بودن آن از محیط‌های شهری دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل دولت و مجلس تصمیم گرفتند این نقیصه را با استفاده از زمین‌های شهری موجود در اختیار و ادارات دستگاه‌های دولتی در طرح ملی مسکن برطرف کنند.

این مسئول تاکید کرد: طرح نهضت ملی مسکن استان ، یک طرح تحول آفرین است واز آنجا که ظرفیت مناسبی در تولید و تأمین مصالح مطلوب و باکیفیت مورد نیاز صنعت ساختمان، در کرمانشاه موجود می‌باشد ، بی تردید این مهم، زمینه رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر را فراهم خواهد ساخت.

آهکی گفت: پروژه های مسکن ملی متقاضی محور است و سهمیه هر استان براساس میزان تقاضای موجود می تواند افزایش پیدا کند و همچنین جهت مساعدت به متقاضیان سهم آورده مردم را تا آخرین لحظه دریافت نمی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برای دریافت مسکن ملی سه شرط اساسی وجود دارد، افزود: متقاضی نباید از سال ۱۳۵۷ یعنی ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز زمینی از دولت دریافت کرده باشد، از تسهیلات بانک مسکن استفاده نکرده و همچنین از پنج سال پیش تا به امروز ملکی به نام او ثبت نشده باشد.

وی توضیح داد: مقاوم سازی و ایمنی در برابر زلزله یکی از اولویت های اصلی این پروژه های مسکن ملی است لذا بر کنترل کیفی واحدها بسیار تاکید شده و همچنین پروژه ۱۲ هزار واحدی که یک شهر ۵۰ هزار نفری را ایجاد می کند را با تمام زیرساخت های آموزشی، درمانی، تفریحی و اداری در نظر گرفته ایم تا مردم آن منطقه در آسایش کامل باشند.