شناسهٔ خبر: 11988 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سپاسی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

اعزام ۶۰ هزار و ۳۰۰ زائر به سرزمین وحی تا پایان روز گذشته/ فردا اعزام آخرین گروه حجاج ایرانی/ بازگشت حجاج از ۶ مهر

آیین اعزام اولین گروه حجاج سرپرست عملیات حج شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: تا پایان روز گذشته ۶۰ هزار و ۳۰۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شدند که فردا نیز با انجام ۵ پرواز از سه فرودگاه کشور آخرین گروه از حجاج به خانه خدا اعزام خواهند شد.

منوچهر سپاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزار راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات انتقال حجاج از اول شهریورماه از ۱۹ فرودگاه کشور آغاز شد، اظهار کرد: تا پایان روز گذشته سه شنبه ۲۴ شهریور ۶۰ هزار و ۳۰۰ زائر با ۲۱۰ پرواز به سرزمین وحی اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه پروازهای حج توسط سه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، ماهان، سعودی انجام می‌شود، افزود: امروز نیز حجاج ایرانی از طریق ۶ پرواز و از چهار فرودگاه امام خمینی، اردبیل، اصفهان و یزد به عربستان اعزام می‌شوند و فردا پنجشنبه نیز با انجام ۵ پرواز، آخرین گروه از زائران از سه فرودگاه امام خمینی، اصفهان و اردبیل به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که بدین ترتیب عملیات انتقال حجاج ایرانی به پایان می‌رسد.

سرپرست عملیات حجاج شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: با انتقال آخرین گروه از حجاج ایرانی در روز پنجشنبه آمار زائران ایرانی در عربستان به حدود ۶۴ هزار و زائر می‌رسد. این تعداد زائر در مدت ۲۶ روز با ۲۲۱ پرواز به سرزمین وحی اعزام شدند.

سپاسی با بیان اینکه عملیات بازگشت زائران نیز از ۶ مهرماه توسط سه شرکت هواپیمایی مذکور به ۱۹ فرودگاه امام خمینی(ره)، شیراز، مشهد، تبریز، ارومیه، ساری، گرگان، اهواز، رشت، بندرعباس، کرمان، کرمانشاه، یزد، بوشهر، اردبیل، زاهدان، زنجان و همدان آغاز می‌شود، گفت: بازگشت زائران تا ۲۶ مهرماه ادامه خواهد داشت. /

نظر شما