به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمیدرضا سیدی مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران امروز در مراسم بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان بزرگترین زیرساخت فرودگاهی در پرترافیکترین فرودگاه کشور، گفت: با توجه به گلایه خلبانان از وضعیت کیفیت باند ۲۹ چپ مهرآباد با فعال کردن باند ۲۹ راست، عملیات بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد در همین دولت آغاز و پروژه یک ساله با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان اجرا شد.
سیدی با اشاره به رعایت همه استانداردهای روز دنیا در بهسازی باند ۲۹ چپ مهرآباد، خاطر نشان کرد: فرودگاه مهرآباد طبق تصمیم دولت و نظام تعطیل شدنی نیست.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ترمینال یک و دو فرودگاه مهرآباد ۷۰ سال قدمت دارد این ۲ ترمینال امروزه آثار باستانی تلقی میشود.
وی ادامه داد: ترمینالهای ۴ و ۶ هم با وجود سولههای صنعتی در شأن مردم و کشور نیست، به همین دلیل ساخت ترمینال جدید مهرآباد با ظرفیت ۲۰ میلیون مسافر در سال از امروز به دستور وزیر راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت.
سیدی گفت: مرکز کنترل فضای کشور ۹۰۰ نیروی متخصص دارد و با ۱۲۰ سامانه کمک ناوبری روزانه به هزار و ۵۰۰ پرواز خدمات میدهد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این مرکز با داشتن ۲۰ سال عمر، نیاز به نوسازی و بازسازی داشت، به همین منظور مرکز کنترل پشتیبان در نزدیکی ترمینال های ۱ و ۲ مهراباد به مساحت ۱۴ هزار متر مربع و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار ۲ ساله ساخته خواهد شد.
به گفته سیدی، در کل فرودگاه های کشور ۱۱۸ پروژه عمرانی در دست اجرا قرار دارد.