شناسهٔ خبر: 119895 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

تخلیه و بارگیری دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در بندر شهید بهشتی طی هشت ماه/ زیرساخت‌های جذب کانتینر یخچالی در بندر چابهار فراهم شد

بندر چابهار مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از تخلیه و بارگیری دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در بندر شهید بهشتی طی هشت ماه سال جاری و آماده شدن زیرساخت‌های جذب کانتینر یخچالی در بندر چابهار خبر داد.

قاسم عسکری نسب، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اقدامات انجام شده طی هشت ماهه اخیر در بنادر این استان را تشریح کرد و گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۲۱ آبان ماه، در بندر شهید بهشتی استان سیستان و بلوچستان بالغ بر دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد شش درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این راستا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری غیر نفتی و مابقی در حوزه نفتی انجام شده است.

عسکری نسب با بیان اینکه در حوزه کانتینر نیز گام‌های خوبی برداشته شده است،‌ عنوان کرد: سیاست سازمان بنادر و دریانوردی بر این است بندر شهید بهشتی را به تجهیزات تخلیه و بارگیری کانتینر تجهیز کند که بخشی از آن آماده بهره‌برداری است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های جذب کانتینر یخچالی نیز آماده است، خاطرنشان کرد: تاکنون با تجهیزات فعلی بالغ بر سه هزار TEU(واحد شمارش کانتینر) در بندر چابهار بارگیری انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در حوزه کالای اساسی نیز بندر چابهار در حال خدمات‌رسانی در حوزه جنوب و جنوب شرق کشور است و حدود ۹۹۷ هزار تن در این مدت تخلیه کالای اساسی نیز از بندر شهید بهشتی چابهار را به ثبت رساندیم.